Aviseringar
Rensa alla

Trekant

mynona

Ganon:

Har knappast något att göra med hur accepterat det är. De flesta har en hjärna och kan tänka själva.

Jo då, det har att göra med hur accepterat det är. Vi som människor formas av samhället och våra hämningar och fördomar och vårt behov av att passa in.

Precis som tjejer är mer sexuellt hämmade än killar därför att de kan få dåligt rykte om de ligger runt medan killar inte får det, så är killar mer hämmade från att tillåta sig att erkänna attraktion till en person av samma kön därför att det är mindre accepterat än vad det är för tjejer. Det är logiskt att det inte saknar betydelse.

Om en tjej riskerar att kallas hora om hon knullar runt medan en kille får beröm, vem tror du är mest ohämmad? Om en kille riskerar att bli dåligt behandlad om han har sex med någon av samma kön medan en tjej får beröm, vem tror du är mest ohämmad?

För mig är det logik.

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jo då, det har att göra med hur accepterat det är. Vi som människor formas av samhället och våra hämningar och fördomar och vårt behov av att passa in.

Så kanske det är för dig, men du kan knappast applicera det på resten av befolkningen.

Ett fåtal kanske låter sina val styras av samhället, men jag är övertygad om att de flesta fattar beslut efter sina egna preferenser och åsikter.

SvaraCitera
mynona

Ganon:

Så kanske det är för dig, men du kan knappast applicera det på resten av befolkningen.

Majoriteten av befolkningen är styrda av normer. Människorna formas av det samhälle de bor i och de är majoriteten och inte minoriteten som frigör sig från normen.

Ganon:

Ett fåtal kanske låter sina val styras av samhället, men jag är övertygad om att de flesta fattar beslut efter sina egna preferenser och åsikter.

De som har frigjort sig från normer och är medvetna om dem är mer sanna mot sig själva, ja. Men de tillhör inte majoriteten.

Men alla har vi egna åsikter om det, vilket förstås är ok.

SvaraCitera
Ämnesstartare

En trekant då måste inte alla ha sex med alla för det ska vara en trekant, måste inte ens vara bisexuell.

Kan ta två exempel på trekanter där alla är hetero:
1. Två killar och en tjej = då hamnar tjejen i centrum.
2. Två tjejer och en kille = då hamnar killen i centrum.

SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

nä. skulle nog inte gilla att se min pojkvän sätta på 1 annan bruttahhh så ingen vits liksom.

men du skulle kunna ha trekant med en annan tjej om din kille var med?

SvaraCitera
Ämnesstartare

m3l.:

Låt oss säga att ni har en partner och ni ska ha en trekant, skulle ni då den tredje partnern låta röra din pojkvän/flickvän?

Ja, det känns som det är poängen med att den tredje personen är med... så ser jag på det i alla fall.

Det viktiga är väl att deltagande personer gör saker de är bekväma med. Jag skulle t.ex. inte röra en andra kille, även om jag skulle få göra det.

m3l.:

Och varför är man inte otrogen om man kysser någon av samma kön.

Jag tycker egentligen inte att det är någon skillnad, men det blir ju lite annorlunda med en person av samma kön som en själv, då det kan kännas mer som en konkurrent. Men det går ju att vara bisexuell och sådär... och då kan man ju kanske ser det annorlunda.

Nåja, vissa tycker ju det är lika illa med motsatta könet med. Själv tycker jag det är same shit, och inte någon stor grej att förlåta om det nu skulle hända.

SvaraCitera
höna

m3l.:

men du skulle kunna ha trekant med en annan tjej om din kille var med?

nej oga skulle inte vilja se min snubbe ha sex med en annan tjej som de säkert skulle gå till i en trekant

SvaraCitera
Ämnesstartare

En trekant kan ju mycket väl utföras så att en är i centrum och de andra två inte rör varandra.

SvaraCitera

Jag har fått den frågan väldigt ofta av mig ex: kan vi inte ha en trekant med en till tjej?
Nej, jag ville inte det för jag hatade när någon annan tjej tog på honom.
Jag sa nej och frågade honom istället: Kan vi inte ha en trekant med en till kille istället?
Samma svar fick jag av honom: Nej, ingen annan kille får ta på dig.

Så jävla typiskt!!! -.-

Men ha bara trekant om det inte blir någon svartsjuka, bara jobbigt med sånt. Usch bläää!

SvaraCitera

Är man med i leken får man leken tåla, som man sa när man var barn och avsiktligt puttade omkull lille Pelle under tafattlekar.

Jag är inte så mycket för trekanter generellt. Inte alls faktiskt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om jag befann mig i den situationen skulle jag tycka att det vore självklart att den tredje parten skulle vara en lika del i akten. Annars finns det ju ingen poäng med att ha en trekant från första början.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte ha en trekant om jag var i ett förhållande pga då vill jag ju ha min partner för mig själv.

RakatKadaver:

Är man med i leken får man leken tåla, som man sa när man var barn och avsiktligt puttade omkull lille Pelle under tafattlekar.

Hahaha [love].

SvaraCitera