Notifications
Clear all

Triangeldrama

Topic starter

Allt började med att en före detta kompis till mig träffade på en kille på bussen. Killen blev intresserad av henne, men fick till slut låta känslorna svalna eftersom hon hade kille. Killen tog kontakt med mig för råd och i början kändes det mest som om han utnyttjade mig för att komma nära henne, men vi pratade ut om det och det är löst.

Nu är det så här att tjejen slutat visa sig på bussen och istället sätter han sig bredvid mig så fort han får chansen och pratar mer än gärna med mig. Ställer en del frågor och verkar intresserad av saker kring mitt liv. Jag har så gott och väl lagt min och tjejens vänskap åt sidan på grund av att hon vände kappan efter vinden och bara visade god min när det dög för henne.

Jag vet inte riktigt vad jag känner för killen, men han är intressant. Men vågar jag satsa om jag skulle känna för det? Tjejen och han var aldrig ihop eftersom hon under hela loppet hade pojkvän. Jag blev sur när jag trodde att han utnyttjade mig för info om honom och vad händer om hon inte skulle tro på att jag förlåtit honom? Hon kanske ändå hade snackat skit om vi inlett något.

Jag känner mig lite dum om jag skulle våga satsa eftersom det var henne han gillade från början. Är det okej om jag känner något för killen? Visst, ingen kan bestämma över ens känslor. Men ni vet att man kan känna sig i vägen ibland. Det har gått snart ett halvår sen allting startade och jag tror bergis han gett upp eftersom tjejen och hennes pojkvän varit ett par i snart nio månader.

Skulle det finnas någon chans att denna killen har spolat henne och istället kan se något hos mig och vågar jag satsa utan att få dåligt samvete över att min före detta kompis var aktuell från början? De var aldrig ett par för att förtydliga.

Förresten, jag vill lära känna denna killen närmre. Hittills har vi bara setts på bussen eftersom vi båda är lite blyga. Men hur ska jag gå tillväga när jag frågar efter en träff? Ska jag fråga rakt ut på bussen kanske, eller?

soffipropp:

Ska jag fråga rakt ut på bussen kanske, eller?

Ja, låter bra. Kör hårt.

ReplyQuote

Han kanske upptäckte att du var bättre och snällare. Var glad [smile]

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote