Aviseringar
Rensa alla

Tv


äre för jävla dret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Fast en ungdom är ju en som är i sina tonår

Fight fight fight! Jag bettar 100 spänn på dig getrekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förväntade mig inte så här många seriösa svar i en sådan sarkastisk tråd...


   
SvaraCitera

Avem:
Ungdom som begrepp har knappast några specifika åldersramar. Orka ens.

Bra du har bra åsikter 


   
SvaraCitera

Tittar på SVTplay.


   
SvaraCitera

skonaste: Frågan är ställd till ungdomar inte barn

pommes045: Jag e ungdom jag e 12

Enl Wikipedia

Ungdom, ofta förknippat med tonåring, är den period då man fortfarande är ung, men inte längre barn (förutom inom juridik om man fortfarande är under den myndighetsålder som är satt i den stat man bor). Övergången från barndom till ungdom beskrivs ofta som en tid då man byter auktoritet från föräldrarna till andra grupper av människor.

Tonåring - ordet tonåring, som är bildat efter engelskans teenager, bygger på en observation av svenska räkneords sammansättning: Orden tretton, fjorton, femton, sexton, sjutton, arton och nitton slutar alla på ändelsen -ton (jämför engelskans -teen). En tonåring är alltså en person som är 13 till och med 19 år gammal.
Begreppet tonåring har uppstått under 1900-talet, och speglar en förändrad verklighet för barn och ungdomar. I det gamla bondesamhället var man barn tills man blev vuxen (ofta i samband med konfirmation eller värnplikt),men tonårstiden eller ungdomstiden (som är en längre och mer svårdefinierbar ålder) innebär numera en lång övergångstid, när man fortsätter sin utbildning men samtidigt har möjlighet att vartefter pröva på olika aspekter av vuxenlivet.

Länkar: Wikipedia UNGDOM TONÅRING


   
SvaraCitera

Sätter ofta på TVn direkt när jag kommer hem från jobbet och sedan får den stå på tills jag går och lägger mig. Ser nog mer TVn som någon form av avkoppling och info-källa. Oavsett om det är Allsång på Skansen, IDOL, Rapport eller Vetenskapens Värld. 


   
SvaraCitera

Netflix


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smilen borde vara stolt över mig, äntligen kan jag dö lycklig


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

skonaste:
Smilen borde vara stolt över mig, äntligen kan jag dö lycklig

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:

?

Du måste vara ny här


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

skonaste:

Du måste vara ny här

Haha, nej. Vad har Smilen med denna tråd att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:

Haha, nej. Vad har Smilen med denna tråd att göra?

Om du inte kan räkna ut det är du inte särskilt smart, måste jag förklara?


   
SvaraCitera