Aviseringar
Rensa alla

Ung och gravid ??

Jonnybravo91:

Lika svårt som att lära sig stava propert förstår jag. [wink]

Äh, alla kan ju inte vara perfecta! ;P

SvaraCitera

Liiiiiiiiii93:

Äh, alla kan ju inte vara perfecta! ;P

Perfekta* Och nej, självklart inte [rolleyes]

SvaraCitera

LoveGun:

Finns det någon mer än mig i denna situation som skulle villja följas åt?

Jag fick oxå redap åatt ja är gravid för 2 dagar sen. Vill gärna ha någon att snacka med [smile]

SvaraCitera
emhs
 emhs

B3ll4:

Skulle dina föräldrar tycka om dig lika mycket om du blev gravid? asså tänk så mkt som man går emot sina föräldrar. [shake] och man skämmer ut dem.

Herregud unge! vad fan tänker du med? En förälders kärlek är oftast gränslös och kan i en sådan här situation helst vilja att dottern gör abort, men så småningom är dom oftast med på noterna. Mamma är ingen ålder, mamma är något man blir! Tänk på det!
Och vadå skämma ut dom? Peanut hjärna eller?

SvaraCitera
emhs
 emhs

Just ja, en sak till
Ni som väntar med abort till ca 18v där har ni så gott som mord!
Läste i tidningen för några månader sedan att en kvinna ljög om sin vecka när hon fick för tidig födsel, och barnet överlevde.
I endast vecka 19.. nu har ni något att fundera på,

SvaraCitera

AyaBaya:

Att klämma fram en jävla parasit med berått mod, medveten om att man inte kan klara varken sin egen eller undens försörjning borde ju för fan vara straffbart.

Då kan du flytta till Kina, för där har de ungefär samma principer som dig.
Tex föder man fler än ett barn (som är olagligt) och ej kan betala de böter som följer så tar de barnet ifrån en.

Att vi skattebetalare står för unga föräldrar har jag inget emot då den största delen av skattepengarna går till brottslingar, knarkare osv osv.
Invandrare drar nog en del skattepengar också skulle jag tro, men det är ju väldigt konstigt att ingen dömmer knarkare på samma sätt som en ung förälder.. För att vara ung förälder och gå på socialbidrag är ju verkligen såååå fruktansvärt.
Unga föräldrar får så småningom också en inkomst och kommer säkerligen betala mer i skatt framöver än vad de fått av staten under den tid som de gått på socialen, vilket en knarkare säkerligen aldrig kommer att göra.

Jag känner flera unga föräldrar som nu studerar på universitetet, så varför skulle de vara sämre än någon annan?
Och ett jobb är ett jobb, oavsett om det är dåligt betalt eller inte.
Så vad har man att klaga på om man tar sitt ansvar och som ett exempel arbetar på ICA osv.
Hmm väldigt mycket tråkiga kommentarer på detta forum, och dålig insikt men det måste nog vara antingen åldern eller rent dålig vetskap om hur samhället fungerar.

Har man ej arbetat så har man ändå rätt till föräldrapenning, lägsta ligger på 180kr/dag och blir ca efter skatt drygt 4000 kronor + barnbidrag på 1050 kronor.
Och tro det eller ej men det finns även många äldre föräldrar som också går på lägsta nivån med 180kr/dag.
har man en partner som samtidigt kan arbeta så fungerar det alldeles utmärkt.
Och bor man fortfarande hemma så kan man betala för sig själv och barnet och även "hyra" sitt rum om man vill känna att man gör rätt för sig själv.

nåja, det var lite ord från mig. Lycka till till trådstartaren

SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera