Aviseringar
Rensa alla

Ungdomar.se polisanmält!

Ämnesstartare

Jag fick just reda på en sak som gjorde mig väldigt upprörd.

Jag är förutom polis, pappa till en 11-årig pojke, som heter Sebastian. För några dagar sedan registrerade han ett användarkonto på den här sidan vid namn Tuttpojken.

Visst, han använde mycket smileys, gjorde många trådar och skrev kanske inte 100% grammatiskt korrekt, men det är helt i regel med hur småkillar brukar skriva. Det är därför de går i skolan, för att lära sig skriva ordentligt.

Men igår 22/8-2010 kl 19.18 blev hans användarkonto avstängt av användaren Stringburka, utan att något regelbrott hade begåtts. Motiveringen han fick var "Tråkigt troll", men även innan hans avstängning blev han hånad och trakasserad av de övriga medlemmarna på sidan. Eftersom Sebastian är en kille som klarar av att hålla huvudet kallt bekom detta inte honom särskilt mycket dock, men avstängningen var VERKLIGEN att gå över gränsen. Det är väl för helvete inte mobboffret som ska förvisas från sidan utan snarare mobbaren/mobbarna.
Jag trodde detta var en hemsida för barn och ungdomar som skulle anonymt kunna dela med sig av sina problem, eller har jag fel?

Efter det reggade hans kompis Fredrik ett konto under namnet Djungelvrål. Förutom diverse elaka kommentarer blev han även anklagad av användaren Cattisen för att ha mobbat henne. Jag kan PERSONLIGEN intyga att detta är osant då jag har känt Fredrik ända sedan han föddes och han är världens snällaste kille som aldrig skulle göra en fluga förnär. Men inte nog med det, så blev även hans konto avstängt av Stringburka kl 21.45 igårkväll. Motiveringen var "Godnatt".

Idag reggade hans andra kompis David ett konto under namnet Prince. Återigen diverse elaka kommentarer och till slut låsning av användaren Åtta idag den 23/8-2010 kl 16.39. Motiveringen var "Hejdå".

Davids bror, Jerry reggade ett konto idag under namnet Tenniskillen. Även han fick stå ut med diverse elaka kommentarer och till slut låsning igen från Åtta kl 17.42 med motiveringen "Låst".

Efter det reggade den sista i gänget, Markus ett konto under namnet "Grisiga stollen". Även han fick mottaga diverse elaka kommentarer och till slut avstängning av användaren Hampie kl 22.53. Motiveringen var "troll".

Ingen, jag upprepar INGEN av dessa pojkarna hade brutit mot några som helst av hemsidans regler och därför har jag upprättat en anmälan mot Youmeet AB i allmänhet och hemsidan Ungdomar.se i synnerhet. Jag har även tagit kontakt med Youmeet ABs VD Mikkel Gerdes för att få ut IP-adresserna för Stringburka, Åtta, Hampie samt Cattisen. Cattisen är under 15 år, så hon kan inte räkna med något åtal, men jag kommer definitivt att ta kontakt med hennes föräldrar. Åtta, Stringburka och Hampie däremot kan komma att vänta ett åtal för trakasserier. Jag känner högt uppsatta personer inom rättsväsendet, så nog kan ni lita på att åtal kommer att väckas.

För att anmälan ska dras tillbaka KRÄVER jag OMEDELBAR upplåsning av Tuttpojken, Djungelvrål, Prince, Tenniskillen samt Grisiga Stollen.

Det var allt för mig.

/Mvh Stefan Axelsson, stationsbefäl, Tomelillapolisen.

Citera
Ämnesstartare

[zzz]

SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahaha alltså skärp er.

SvaraCitera
Ämnesstartare

har du stor batong?[blush]

SvaraCitera

ImageImageImageImage

SvaraCitera
Ämnesstartare

Din mamma.

SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]

SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahhahah[love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Grisajävel.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejl redan på avataren. Ofta han är 48 år.

SvaraCitera
Ämnesstartare

§16. Ungdomar.se förbehåller sig rätten att ändra och radera vilket meddelande, text, länk eller fil som helst av vilken anledning som helst, med eller utan föregående varning eller information.

§17. Ungdomar.se förbehåller sig rätten att upphäva din registrering av godtycklig anledning, med eller utan föregående varning eller information. Blir din användare avstängd (bannad) får en ny användare inte skapas. Det är inte heller tillåtet att ha mer än en användare på sajten, upptäcker vi att flera användare ägs av samma person raderas alla utom det mest aktiva .

osv osv osv. Läs reglerna va.

SvaraCitera

fittflickan:

hahahahaha alltså skärp er.

skärp dig*

SvaraCitera

Pluppe:

Fejl redan på avataren. Ofta han är 48 år.

poliser brukar va vältränade rawr

SvaraCitera

Rödingajävel:

Grisajävel.

[love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

har du stor batong?[blush]

Jag ser inte hur det är relevant till händelsen i fråga, eller du tror kanske att detta är något att skoja om?

Inte Gugge:

osv osv osv. Läs reglerna va.

Reglerna står inte över svensk lagstiftning.

SvaraCitera