är så jävla dåligt, det är ju inte direkt så att de tar lite "maskulint" och lite "feminint" mode utan de bara tar killkläder och kallar det unisex. Det värsta är att hela samhället är så, jämlikhet är när kvinnorna anammar den manliga könsrollen.
så nu fick jag också vara en del av genusmaffian ett tag.
bra poäng
Tickstart:
bra poäng
ERU SERRI LR?
ja asså, men, män passar ju inte i kvinnokläder (asså fysiskt får ej plats typ) men tjejer får allti plats i manskläder, har du tänkt på de va!
Tickstart:
ja asså, men, män passar ju inte i kvinnokläder (asså fysiskt får ej plats typ) men tjejer får allti plats i manskläder, har du tänkt på de va!
får män bara plats i dessa färger: blå grön svart? mode är ju inte bara passform
tyst nu, ska spela pingis har ejj tid med könstrams
tänkt på det, och slutat bry mig. Det här samhället är ändå stört på så många vis.
Tickstart:
pingis har ejj tid med könstrams
fan va töntittt
borde vara sopsäckar i regnbågsfärger
fast vissa killkläder ser mer tjejiga ut nuförtiden t.ex korta shorts och tshirtar med urringningar och tjejigare fäger osv
pga den manliga känsrollen är ju som könsroller borde vara, om vi tänker fördelar och förmåner alltså. håller helt med ang kläderna!
ja ja, allt förknippat till traditionell manlighet är värderat högre än vad som är förknippat till traditionell kvinnlighet i vårt samhälle. nyhet.
VAD SOM ÄR JOBBIGT beträffande unisexkläder är att jag inte har någon aning om hur stora storlekarna är på det här plagget jag tänker beställa. Unisexstorlek S respektive M??? Hur stort är det??? Jag har ingen jävla aning.
Tickstart:
men tjejer får allti plats i manskläder
jag passar inte i manskläder
bara i pojktröjor för typ åttaåringar
detta är frustrerande
vill vara smal
Ögon i en plåthink:
Hur stort är det???
förmodligen anpassat till män.
Burrr:
korta shorts
Burrr:
tshirtar med urringningar
Burrr:
tjejigare fäger
ja, så var det redan på stenåldern.
amsi:
förmodligen anpassat till män.
Jag har stött på unisexstorlekar som varit både närapå lika små som damstorlekar, unisexstorlekar som varit mellanting mellan dam- och herrstorlekar, samt sådana som varit typ som herrstorlekar. Vet inte vad som är unisexstorleksnormen, dock.