Aviseringar
Rensa alla

Urinvägsinfektion

Ämnesstartare

smörgåsbord:

Det är troligtvis en värd titel,

Den stämmer inte ivarjefall. skojade bara

SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Klamydia i munnen?

är det äns möjligt? ;o

SvaraCitera
shajjn

hhaannnaaa:

är det äns möjligt? ;o

​Absolut.

SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Absolut.

haha könssjukdomar i munnen, det var något nytt [tard]

SvaraCitera
shajjn

hhaannnaaa:

haha könssjukdomar i munnen, det var något nytt [tard]

Det är virus eller bakterier bakom sjukdomarna. De kan trivas och göra skada även i munslemhinnan.

SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Den stämmer inte ivarjefall. skojade bara

Det var ju synd kan man tycka.

SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Det var ju synd kan man tycka.

Tyck inte så. Det är nog bäst så.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft en flickvän som ofta fick problem som påminnde om urinvägsinfektion som gick över på några dagar av sig själv. Jag föreställer mig att det kanske skulle kunna vara urinvägsinfektion eftersom bakteriefloran säkert kan påverkas i regionen när man har sex. Det är ju en allmän uppfattning att tjejer får uvi lättare pg. att urinröret och ändtarmen sitter närmre varandra, och flertalet UVI beror på colibakteier som finns i tarmen.

Vill du har bra hemkurer i fall det återkommer så har jag ocksa hört att ranbärssaft/juice ska fungera och det även i sjukvårdskretsar. C-vitamin fungerar också vilket inte beror på något naturromantiskt flumm utan på att det surgör urinen så at bakterierna ej trivs. Salmiak som finns i surt godis borde också fungera då. Däremot inte andra sura grejer med fruktsyror eftersom syran i dom (karboxylsyra gruppen som det herer i kemin) knoppas av ochandas ut som koldioxid så att surheten försvinner.

SvaraCitera

Hmm.. Sura saker säger ni?
Då borde det väll vara satans effektivt att slänga i sig en citron eller två?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera