SuperFly77:
Det ligger väl i Kanada?
Nantucket.
tevepro:
Nantucket.
Haha, då vet jag det.
Jag hade tänkt åka till Oklahoma i slutet av Maj, och stanna tills slutet av Juli. Leva som en cowboy, eller något, fiska och grilla över öppen eld och rida min kuse mot horisonten.
Bara jag inte stöter på nån björn. Hmm..
Jag bor redan i USA
SuperFly77:
Och luften är så jävla Tung där..! Om man är van vid Sverige's luft, kommer man verkligen inte vara van vid USA's...!
Ja, vid USA:s östkust (Hela östra USA) är det fuktigt på sommaren.
Mycket varmt och fuktigt. Dock finns vissa dagar med ingen fukt alls.
I centrala och vastra USA ar luften torr
Jag har varit i USA lite drygt en månad. NYC, Memphis o Nashville Tennessee, San Francisco o L.A. California, Miami Beach o Orlando Florida o i kväll bär det av upp till NYC eftersom vi ska flyga hem till Sverige this weekend. Skriver lite mer när vi kommer hem.
Cheers...
Jag o farsan har varit i USA i lite drygt en månad. Farsan blev inbjuden till Elvis Presleys 75-års minnesdag av Graceland. Så vi drog järnet från NYC till Memphis, Tennessee där vi var 4 dagar. Sedan vidare till Nashville, Tennessee där vi stannade 3 dagar o kollade in ännu mer musik. Vidare till San Francisco, California där vi hälsade på gamla musik polare till farsan... i realiteten verkade det mer som om det var gamla rökarpolare eftersom de rökte dygnet runt. I San Francisco var vi en dryg vecka. Sedan hyrde vi en bil (farsan var galen nog att hyra en gammal Cadillac Eldorado 58:a av en uthyrare som bara hyrde ut 50-talare) o drog den lilla slingrande kustvägen (Highway 1) ner till Los Angeles.
Här är en bild från kustvägen som jag plockat från nätet
Väl i L.A kunde vi äntligen koppla av hemma hos vänner till farsan i Beverly Hills fast dagtid var vi mycket ute på Venice Beach o långt nere i södra L.A. i Laguna Beach.
Här är en bild från Laguna Beach
O en bild från Sunset Boulevard allmänt kallad "The Strip".
Vi träffade mycket flummiga roliga människor i L.A. bl a Deborah Harry från gamla Blondie o Ozzy Osbourne från gamla Black Sabbath. Farsan känner Ozzy väl så självfallet satt de o puffade en hel natt.
Efter en dryg vecka i L.A. drog vi vidare rakt över hela USA till Miami Beach, Florida o Orlando, Florida där vi bl a besökta Disney World o Kennedy Space Center (där de skickar upp alla rymdfarkoster).
Sedan vidare upp till New York City där vi även var några dagar. NYC är en stad jag verkligen gillar. Staden som aldrig sover...
Vår USA resa blev lite drygt en månad men det var alldeles för kort tid. Jag längtar redan tillbaka. Skulle velat besöka bl a Niagara Fallen o Grand Canyon. Så det får bli på nästa resa.
Skulle även vilja leta upp en gammal fin 50-tals jänkare o ta med mig hem. Men det får bli på nästa USA resa som jag hoppas blir snart... snart... snart... ...
davvelito:
Skulle jag välja åka till New York, Washington isåfall. Det beror på hockeyn.
Då vet jag vart jag ska vända mig för att få en resepartner nästa gång 😉
Chryseus:
Då vet jag vart jag ska vända mig för att få en resepartner nästa gång 😉
De vet du 😉
LA !!
Jag ska till USA i tre veckor i sommar, 22/7-11/8. Språkresa från kust till kust. Börjar i LA och avslutar i NY tror jag det var, så jag ska till lite olika städer.
Varför ska du till USA?