Notifications
Clear all

Vad är du?

xparn:

Inte alls det sista du säger är att vara agnostiker.

Hm, dessa diskussioner brukar ofta krångla till begreppen en del. Det finns delade meningar om vad det innebär att vara agnostiker och ateist.

Saxat från Wikipedia:
"Somliga agnostiker kallar sig både agnostiker och ateister. De tror inte att gud finns, men de kan inte bevisa att det inte finns några gudar. Andra agnostiker menar att man inte kan vara ateist och agnostiker samtidigt, eftersom de menar att ateism innebär att man kan bevisa att det inte finns någon gud.
[...]
Agnostiker kallas den person som anser att det inte är möjligt att veta huruvida det finns någon gud, eller inte."
Min bild av en agnostiker är att denne tror att det inte går att bevisa om en Gud finns, jämfört med ateisten som säger att det än så länge inte finns några bevis för Guds existens. Som sagt, det handlar om hur man definierar begreppen, det är mer intressant att veta vad folk egentligen tycker och tänker om Gud.

ReplyQuote
Topic starter

Arier. [smile]

ReplyQuote
Topic starter

gris

ReplyQuote

xparn:

Jag är agnostiker vad är du?

Jeg er naturligvis protestantisk kristen som Danmark og dens befolkning ligeledes er.

ReplyQuote
Topic starter

är kissingers lakej.

ReplyQuote
Topic starter

är ett matvrak

ReplyQuote
Topic starter

Supply and Demand:

är ett matvrak

k. Vad tror du på ? Hoppas att du kommer med ett bättre ironiskt skämt denna gång som är *lite* relaterat till posten

ReplyQuote

I'm a christian

ReplyQuote

INGET och det är så enormt skönt!

ReplyQuote

Protestantiskt Kristen

ReplyQuote

[love]Jag är Muslimah[love]
http://apg.blogg.se är min blogg!

ReplyQuote
Topic starter

ateist