LaLaLove:
Varför gillar just DU det?
Olika känslor som man inte kan få från riktiga filmer.
Som amatörkonstnär hatar jag manga. Vill man utveckla sina kunskaper så ska man ge fan i att teckna det ö.h.t. Stilen är enformig och tråkig, man kan inte teckna på något annat sätt för då är det inte manga längre (gäller dom som sysslar med sånt).
Jag hade en klasskompis som inte gjorde annat än tecknade manga. Under de 3 år vi gick i skolan ihop utvecklades hon inte ett dugg p.g.a detta.
Jag gillar manga-stilen, som ju också skiljer sig från tecknar till tecknare. Det är nog bara den som har fått mig att fastna för just manga/anime egentligen. När jag sedan ser en anime är det storyn, upplägget och karaktärerna som avgör om jag fastnar eller inte. Där är det ju precis som med västerländska filmer och serier - de är olika från verk till verk.
Jag gillar manga för att de oftast kan rita till figurerna så att tappa en glass är helt otroligt dramatiskt. Känslorna är underbara inom manga.
Hmm jag fastnade för humorn i anime och manga. Kollar mest på shojo hellst maho shojo serier. Fast mina första serier jag kollade på var love hina och tokyo mew mew. Fast när jag läser på forum verkar ingen gilla specifikt shojo... och sen ska dom vara alltingen själva main chara vara klumpig eller ha någon brist som usagi-chan i sailor moon är en crybaby tex. annars är det tråkigt. och mangor ska det vara jätte romantiska!! Typ en mystisk bishonen som Ikuto~~!!! Awwww~~
I dun know
Den enda anleding varför jag kolla på manga och den enda manga jag kollar på är Initial d,den enda Manga som handlaom bilar och körteknik