Notifications
Clear all

Vad är kärlek?

Topic starter

Gais, öl och tv-spel.

ReplyQuote
Topic starter

I ♥ 卐

ReplyQuote
Topic starter

När någon är kär, finner jag det att någon har små "wow" känslor i sig om en person. (dvs attraherad, finner någon egenskap attraktiv eller bara utseende)

När någon är förälskad finner jag det att man vill den andra väl och att man vill höra till personens ägo... Att man vill förbinda sin kropp och själ för evigt (for real) ... och när båda känner så så kallar jag det Den ultimata förälskelsen! O,O

ReplyQuote

Kärlek är att efter tre månader se honom på stan med en annan tjej i handen (ja, han lät henne komma närmre och ja, hon var vackrare), och han för handen mot ens axel och säger hej hur är det? Och hans fingrar bränner hål och tar sönder precis allt inuti. Man faller bara ner. Låter honom gå. Och viskar förlåt förlåt förlåt i varje fotsteg han tar.

ReplyQuote
Hiraku

louie:

Som rubriken säger, vad är kärlek?

Människor är, som allting annat, kapabla till att älska. Kärlek, den enkla sanning hela universum är byggd av, finns (tro det eller ej) i varenda maniskt depressiv tonåring. Anledningen till att kärleken blivit en så abstrakt sak, är att den gömmer sig bakom stora, gråa bumlingar som kallas rädsla, skam, jealousy, et cetera et cetera.
Många har inte förstått att det går att bli av med dessa saker, och de flesta varken vill eller vågar. Det är helt enkelt för smärtsamt för vissa att se sig själva inklusiva alle fel och brister.
Kärlek är villkorslös, obegränsad, underbar. Det säger jag bara.

ReplyQuote

Baphomet och Skönhetsmiss, fniss [love]

ReplyQuote
Topic starter

saturn:

En myt

ReplyQuote
Topic starter

Kärlek är någonting man känner för fotboll och laget man håller på.

ReplyQuote

Enligt ateister när hjärncellerna blir lyriska... [shake][bigsmile][shake]

ReplyQuote
Topic starter

Dödsguden:

Enligt ateister när hjärncellerna blir lyriska... [shake][bigsmile][shake]

Enligt foliehattar när en (halv) själ hittar sin andra hälft och blir hel... [shake][bigsmile][shake]

ReplyQuote

kennyman:

AIK. AIK, det är kärlek.

Snarare IFK [love][love][love][love]

ReplyQuote

[smile]

ReplyQuote