Jag vet att religiösa individer har något att sträva efter, vilket jag också vill men jag är en agnostiker vilket betyder att jag inte vet och har inte en speciell tro om vad som händer efter döden.
Men till er alla: vad tycker ni är meningen i livet?
Personligen hatar jag att tänka på detta för att jag hittar verkligen ingen mening. Jag kan föreställa mig som en miljoner men det ändrar inte det faktum att döden kan inkomma vilken stund som helst. Det känns konstigt att sträva efter saker i denna värld, om det ändå kommer ta slut snart. Men nu vill jag höra era åsikter 🙂
inget
men jag strävar ändå efter saker, åtminstone lite.
Livet har ingen mening och kommer aldrig att ge dig mening. Däremot kan du ge livet mening, ge ditt egna liv mening. Det är det som är så fint, du väljer själv vad som är viktigt för dig
I slutändan är allt meningslöst ja, för döden är en grej, men det borde inte hindra oss ifrån att göra det bästa vi kan av den tid vi har här
Kort sagt: sök inte mening - skapa mening!
theooz:
Livet har ingen mening och kommer aldrig att ge dig mening. Däremot kan du ge livet mening, ge ditt egna liv mening. Det är det som är så fint, du väljer själv vad som är viktigt för digI slutändan är allt meningslöst ja, för döden är en grej, men det borde inte hindra oss ifrån att göra det bästa vi kan av den tid vi har här
Det han sa
theooz:
Livet har ingen mening och kommer aldrig att ge dig mening. Däremot kan du ge livet mening, ge ditt egna liv mening. Det är det som är så fint, du väljer själv vad som är viktigt för digI slutändan är allt meningslöst ja, för döden är en grej, men det borde inte hindra oss ifrån att göra det bästa vi kan av den tid vi har här
Ja...som han sa
ass n' tiddies
Chilli uk
Meningen med livet är vad man gör den till.
theooz:
precis så
Ingen har svarat 42 än