Aviseringar
Rensa alla

Vad för vps passar mig? snälla hjÄlp!

sadjad
Ämnesstartare

Tjena gamlingar!
Jag har 3 frågor till som jag har svårt att få svar på

Nu är det såhär att jag vill skaffa VPS istället för en "webbhotell" MEN jag vet inte vad för någon jag ska skaffa och vilken sort jag ska skaffa dvs hur mycket ramminne(specs), trafik osv...

1. Dessa tre har jag kollat lite närmre på och verkar lovande men vet ni några andra VPShosts som är bättre eller som ni rekommenderar?

www.oderland.se/jamfor_vps (inget specielt)
www.glesys.se/vps.php (scrolla ner man kan välja specs!)
www.surftown.se/vps/priser (60%rabatt på allt)

Prist får helst inte gå över 1700kr per år (exkl/utan startavgift) men jag kan göra undantag. och helst ska det finnas någon form utav cPanel men det är inte ett måste (använt mycket Windserver2008 innan).

2. Vad för "specs" ska jag välja? Det enda som man verkar kunna få välja mellan är ramminnet fast på www.glesys.se kan man välja antal processorkärnor man vill ha samt hårddisk och trafikmängd.

Jag hade tänkt att ha en opencart hemsida (e-butik) med cirka 800 besökare varje dag (utgå från detta!). Systemet ska vara Linux och INTE windows. Hur mycket ram ska jag minst ha tycker ni och om valmöjligheten finns så undrar hur många CPU-Kärnor jag ska ha (glesys.se kan man välja udda ram och antalet kärnor)

3. Eller tycker ni att jag ska ta det billigaste vpn alternativet som man får mest utav eftersom att oavsett vilken VPS jag väljer så är det alltid/fortfarande bättre och snabbare än en vanlig webhotell. Tycker ni att jag ska tänka så, fritt fram liksom?

TACKSAM FÖR SVAR!!! och säg inte till mig att jag ska ha en vanlig webbhotell Vill ni ha mer information så säg till! 🙂
MVH

Citera

Tråden raderad från Forum PLUS/Datorer och IT

SvaraCitera