Notifications
Clear all

Vad gjorde ni på er 18-års dag?

Topic starter

Dan_the_ironman:

Jag var dock seriös.

[love]

ReplyQuote
Topic starter

Blivande_japan:

Om vingarna bär

Och juste jag köpte cigg och kedjerökte också

ReplyQuote

jag drack vin och åt tårta.

ReplyQuote
Topic starter

hade picknick med kamrater i humlegården.

ReplyQuote
Topic starter

ingenting. var sur för att jag fyllde 18

ReplyQuote

Steg upp,åkte bussen in till skolan. Gick via bensinmacken för att köpa cigg. Blev inte leggad.

[cry][cry][cry]

ReplyQuote
time
 time

Vaknade, blev uppsjungen av familjen (läs: glad mamma, mycket konservativ och irriterad fader eftersom jag de facto hade en pojke i sängen och sånt är ju tydligen lite omoraliskt), fick rosa champagne och kaffe på sängen, sedan hade de dukat upp en underbar familjefrukost med alla möjliga bröd och pålägg och kaffe och mitt favoritté från Indien som pappa fixade. Och så spelade de mina favoritlåtar i bakgrunden, eller ja, mina favorit-jazz-och-klassiskt-låtar för pappa tål inte "disco" (allt från country till Slipknot är disco enligt pappa.)

Efter det åkte jag in till stan och slösade förmodligen bort mer pengar än jag vill erkänna eftersom vi tog en promenad och jag gick in i VARJE affär vi passerade för att köpa ett paket cigg och en cider bara för att kunna visa upp mitt legg och få gratulationer. Ingen leggade mig.

På kvällen blev jag supen under bordet på grund av den finska seden att den nyblivna 18-åringen ska få en gratis drink av alla i sällskapet. Okej om jag hade gått ut med fyra pers men som bara för att jävlas var de säkert femton stycken som dök upp.

Jag blev jättefull. Sedan gick jag hem och sov med samma pojke som vaknade med mig på morgonen.

Mycket fin dag, den bästa födelsedagen.

ReplyQuote

minns inte men tror det var då jag käkade middag med mina kompisar och bowlade, det var mysigt och trevligt.

när jag fyllde 20 var dock jävligt nice pga middag ute och sjuukt rolig utgång med fina människor. firade 12-slaget på dansgolvet med en twist haha, och på själva födelsedagen åt jag tårta med familjen.

ReplyQuote

Jag gjorde inget. När jag var yngre tänkte jag alltid, 'När jag fyller 18, ska jag besöka alla nattklubbarna i stan!' .. det gjorde jag inte.

ReplyQuote