Biologen:
kan vara kul att skriva längre arbeten tycker jag. så länge man tar sig tiden att göra det ordentligt, och inte är panikstressad och bara ordbajsar. hur lång ska den vara förresten ??det är också najs om man kan känna att man skriver någonting som även andra kan ha glädja/nytta av (inte för att det någonsin har hänt mig inom humaniora på högskolan LOL).
den blir minst fem sidor lång. brukar klara mig på mitt ordbajsande.
blev nöjd med min svenskuppsats i det nationella provet. använde enkla ord, men kommer att få folk som läser den att tänka efter.
hur dålig den här än blir kommer den att vara bäst i klassen, kasst.
försöker hitta en bra film
Biologen: Jag hade faktiskt tänkt att börja skriva artiklar, men då jag är lite av en nörd när det kommer till formatering (både grafiskt, innehållsmässigt, osv.) ville jag läsa på om det först innan jag blir aktiv redigerare. Skriver du själv?
Ja Biologen, jag skriver själv. Det har jag gjort länge. Att till exempel översätta en artikel från ett språk till ett annat och på annat sätt skriva ned den kunskap man läser befäster kunskapen. Det är en bra metod att lära sig på. Bestämmer du dig för att göra det är du säkert välkommen. Det kan vara avslappnande att skriva ibland.
amsi: den blir minst fem sidor lång. brukar klara mig på mitt ordbajsande.
blev nöjd med min svenskuppsats i det nationella provet. använde enkla ord, men kommer att få folk som läser den att tänka efter.
hur dålig den här än blir kommer den att vara bäst i klassen, kasst.
ja, det är sällan svårt att bara trycka ur sig saker som låter bra (och som ger ett bra betyg). men i alla fall jag känner mig så lurad efteråt varför gå till skolan när man genuint inte vill lära sig liksom (vilket ofta är vad ordbajseri är symptomatiskt för) ??
fan vad bra att du lyckas med det under NP! men du är å andra sidan väldigt bra på att uttrycka dig i skrift så är kanske inte helt överraskad.
sämst klass...
mynona: Ja Biologen, jag skriver själv. Det har jag gjort länge. Att till exempel översätta en artikel från ett språk till ett annat och på annat sätt skriva ned den kunskap man läser befäster kunskapen. Det är en bra metod att lära sig på. Bestämmer du dig för att göra det är du säkert välkommen. Det kan vara avslappnande att skriva ibland.
Okej, vad roligt! Det var det jag upptäckte, nu när jag har surfat runt där (mer än vanligt dvs.); just vilket bra verktyg det är för inlärning (samtidigt som man själv bidrar till att sprida kunskap). Kan tänka mig att det är väldigt avslappnande också.
kände mig också ensam och en smula småstressad. Gick ut på promenad med hunden och sprang på en typ kk eller nåt som bara råkade hänga 20 meter från min dörr lite spontant. Vet inte om jag ska tolka det som att jag har varit lite torr senaste eller om han bara e smygcreepy haha .. Hur som är jag gladare nu än innan i alla fall :'D
- Razorblade -:
Åååååh, vad skönt det känns att ha avslutat plugget.
fu. själv har man inte lämnat in ett enda litet arbete under denna årskurs. Blir grovkladda i helgen -.- tror allt skulle vart inne denna vecka hähähäehehehe
Haha jaduu, man känner sig inte så stressad faktiskt fast jag borde göra det nu. Inners inne så är jag säkert as stressad. Men liksom har typ gett upp hoppet halvt, men men ja jag kommer väl tillbaks snart!
Men jaja, nu säger jag godnatt ha en trevlig helg alla. Själv blir det att grilla med några kompisar i morgon och dricka (yippe ka yay) cya ungdomar.
kennyman: fu. själv har man inte lämnat in ett enda litet arbete under denna årskurs. Blir grovkladda i helgen -.- tror allt skulle vart inne denna vecka hähähäehehehe
Jo, men om du bara visste hur mycket jag slet. Vill aldrig tillbaka till den akademiska sfären. Livet är skönare om man slappnar av lite.
Hoppas du kan få ihop nått vettigt så att det blir godkänt iaf.
- Razorblade -:
Jo, men om du bara visste hur mycket jag slet. Vill aldrig tillbaka till den akademiska sfären. Livet är skönare om man slappnar av lite.Hoppas du kan få ihop nått vettigt så att det blir godkänt iaf.
Sant sant. Jadå, det får jag 🙂 en helgs slit kan jag lätt ta efter ett års slapp höhö
diskar allt som går att diska, livet bjuder på spänning idag
jag gör ingenting. sitter här med huvudvärk, illamående och annat väldigt jobbigt. läser på om psykologi.
ceka92: jag skrev faktiskt om en om portia de rossi.
Utmärkt. Artikeln ser bra ut. Du tycks ha utfört en god edit!
ska nu vila ansiktet mot min tallrik med middagsrester, återkommer