blev så trött på den förra tråden för att alla äter så himla lite där :/ så ni som äter normalt kan väll skriva här 🙂
idag har jag ätit:
frukost: 2 rågmackor med gurka&tomat, smör på den ena, på den andra lite kaviar,1/2 stort päron, ABCDE-tablett
mellanmål: nektarin och äpple
middag: stekt potatis,svampstuvning,2 kebabstänger och sallad. efterätt: äppelpaj m. vaniljsås
kvällsmat(ska):en frukt eller lite musli med mjölk.
Frukost ; gröt + en macka
Lunch/middag ; wok med kycklingfile.
Ikväll; gröt.
Idag har jag inte käkat mycket men det beror på min skruvade dygnsrytm ^^
Frukost 14:00 Bröd G-index/Havre med gurka på. En bägare sojayoghurt med vaniljsmak.
Mellanmål 15:00: Salta pinnar och ett glas läsk
Just nu intar jag riskakor med naturell smak och om ett par minuter är det väl dags för middag..
vanillia:
du har rätt!
Du.. har du du gått behandling nånstans? Skulle du inte kunna ta kontakt med någon där(behandlare?), så du bara har nån att prata med och få stöd av..? Eller någon annan typ av psykolog/terapeut, som är insatt i ämnet liksom..? Kram!
Åt just några kroppkakor. Mums
Igår:
Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt, 1 päron, 1 glas vatten
Lunch: 1 pitabröd med nån majonnäsbaserad tonfiskröra :S, sallad, 1 glas vatten
Mellanmål: 1 godisbit, 1 äpple
Middag: 1½ portion klyftpotatis, marinerad kyckling (grillad), bearnaisesås, sallad, 1 glas saft
Kväll: 1 knäckebröd med hummus, 1 äpple
Idag:
Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt, 1 apelsin
Lunch: 3 potatisar, 1 stor panerad (!) fläskkotlett, sås, lingonsylt, sallad, 1 glas mjölk
Mellanmål / fika: 1 rostat bröd med smör, ost och marmelad, 1 äpple, 1 glas saft
Middag (ska): 1 eller 1½ portion av det som bjuds, sallad, 1 glas mjölk
Kväll (ska): Frukt
trötter_:
med lingonsylt
huh?
fLii_:
huh?
jajjamen
det är gott!! testa!
vad brukar man ha på gröten? har testat socker och kanel men lingonsylt är mycket bättre
trötter_:
vad brukar man ha på gröten? har testat socker och kanel men lingonsylt är mycket bättre
jordgubbssylt? 😀
Miichy:
jordgubbssylt? 😀
ja det kanske man ska testa nån gång! har iofs bara hallonsylt men det går ju bra det med 😛
önos lågkalori äpplemos e skitgott på gröt
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med hackat äpple och havremjölk. En grov macka med sojaost och skivad tomat. Blåbärsproviva.
Lunch: Fullkornsspagetti med morotsröra. Vatten.
Mellanmål: Müsli med sojayoghurt och skivat äpple. Två knäckebröd med tartex och gurka.
Kvällsmat: En grov macka med tartex och skivad champinjon, och en grov macka med sojaost och skivad tomat. Vitt te med havremjölk.
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med osötat äpplemos, hackat äpple och hackad banan
Lunch: Massor av färska grönsaker(morot, pak choy, zucchini, rödlök och paprika) wokade i soja istället för olja, kikärter och lite fullkornsris. Soja över alltihop.
Mellanmål: Fiberhavregrynsgröt med havremjölk och osötat äpplemos
Middag: Massor av färsk sparris(mmmmm), fyra små potatisar och några matskedar tzatziki
Kvällsmål(ska): Snälla, ge mig tips!!! Ni ser säkert att min dag har innehållit väldigt lite protein, så om ni kan tipsa om något proteinrikt(vegetariskt) så skulle jag vara tacksam. Är så himla inspirationsbefriad för närvarande...
miste:
Du.. har du du gått behandling nånstans? Skulle du inte kunna ta kontakt med någon där(behandlare?), så du bara har nån att prata med och få stöd av..? Eller någon annan typ av psykolog/terapeut, som är insatt i ämnet liksom..? Kram!
a du har rätt! men de e bara det att de e så jobbigt att komma tillbaka dit, för då kanske ja måste gå där igen, och ja pallar inte det men de e nog det bästa iaf ! Så ja har bestämt mej nu att ja ska först ta och prata med mamma och berätta allt, trots att det känns för jävligt att såra henne igen , men samtidigt är det ju de bästa både för henne och mej! Så ja ska prata med henne och säga att jag måste komma i kontakt med en psykolog eller min förra behandlare igen! Det är nog det bästa!
//Många kramar
ja gör det! Hur länge sen var det du gick behandling..? Ibland kan man ju få gå s.k "feed-back".. man är där i några veckor. Eller så brukar de ju ha öppen vård, när man kan ha samtal och så..=)
Du sårar henne absolut inte.. Du gör det som är bäst för dej!<3