mm det är snarare självklart att det inte är så det bör fungera.
Buddah: Försök att inte blanda ihop dina personliga åsikter med vad som objektivt sett är ganska självklart. Engagera dig och försök höja lönerna där du tycker att de är för låga istället, gå med i facket och bli aktiv eller något.
Så mina åsikter kan inte vara de som "obektivt sett är ganska självklara"?
Sedan vet du ingenting om hur jag organiserar mig.
Exner: Det är dock inte självklart att det är så som det bör fungera.
Nej, det påstod jag inte heller.
isola: Så mina åsikter kan inte vara de som "obektivt sett är ganska självklara"?
Om din åsikt är att i en marknadsekonomi så är det ologiskt att lönerna styrs av marknaden, nej.
isola: Sedan vet du ingenting om hur jag organiserar mig.
Jag är relativt säker på att du inte engagerar dig på någon högre nivå. Att bara vara medlem i ett parti eller facket räknas inte som att organisera sig.
Buddah:
Nej, det påstod jag inte heller.
Absolut inte. Tror dock inte att motdebattören såg det så.
Buddah:
Nej, det påstod jag inte heller.Om din åsikt är att i en marknadsekonomi så är det ologiskt att lönerna styrs av marknaden, nej.
Jag är relativt säker på att du inte engagerar dig på någon högre nivå.
=)
Buddah: g är relativt säker på att du inte engagerar dig på någon högre nivå. Att bara vara medlem i ett parti eller facket räknas inte som att organisera sig.
Anmäl
Citera
Återigen: du har ingen aning om vad jag gör. Sedan hade jag kunnat engagerat mig från morgon till kväll i det tysta och bränt ut mig totalt, vilket jag vet att många gör, utan att det händer speciellt mycket. Tyvärr. Det måste till mer än så och det hoppas jag att du förstår. Det krävs pengar och resurser och det är inget man trollar fram med knäna. Kunde jag starta fritidsgårdar med terapeuter, djurhem med veterinärer, ålderdomshem med värdig behandling, en storsatsning på veganism, mindre skolklasser, anställa fler speciallärare och assistenter, en kurator på varje skola etc så skulle jag, men jag kan tyvärr inte.
Buddah: Om din åsikt är att i en marknadsekonomi så är det ologiskt att lönerna styrs av marknaden, nej.
Det är ologiskt att materiella ting har högre status än människor, jo.
isola: Sedan hade jag kunnat engagerat mig
Men du gör inte, uppenbarligen.
isola: Det måste till mer än så och det hoppas jag att du förstår. Det krävs pengar och resurser och det är inget man trollar fram med knäna. Kunde jag starta fritidsgårdar med terapeuter, djurhem med veterinärer, ålderdomshem med värdig behandling, en storsatsning på veganism, mindre skolklasser, anställa fler speciallärare och assistenter, en kurator på varje skola etc så skulle jag, men jag kan tyvärr inte.
Så om du inte kan ändra allt på en gång så ser du ingen anledning att engagera dig? Vissa av de där sakerna skulle du absolut kunna förändra genom att engagera dig politiskt.
Buddah:
Men du gör inte, uppenbarligen.Så om du inte kan ändra allt på en gång så ser du ingen anledning att engagera dig? Vissa av de där sakerna skulle du absolut kunna förändra genom att engagera dig politiskt.
Jag både gör jag har gjort, så jo. Däremot gör jag det inte från morgon till kväll.
Nu läste du lite knasigt. Jag har aldrig påstått att jag inte engagerar mig. Läs igen.
Det finns redan x antal människor som kämpar för detta utan att det bli någon förbättring, men visst, det skulle jag kunna. Dock skulle jag inte klara av att personangreppa och irritera mig till döden på meningsmotståndare i viktiga frågor så jag vore nog en rätt kass politiker.
isola: Det finns redan x antal människor som kämpar för detta utan att det bli någon förbättring,
Blir det inte någon förbättring så är ju dessa x antal människor uppenbarligen för få.
isola: Jag både gör jag har gjort, så jo. Däremot gör jag det inte från morgon till kväll.
Inom vad om man får fråga? (Väntar mig inget bra svar)
145 i timmen. Med trakt, helgjobb å allt sånt så får jag ut mellan 25-50 000 skattade. Rallare is the shit... Så man jobbar antingen upp sig till precis innan man blir höginkomstagare å tar ett break, eller är ledig typ december till april som mig. Då är det lågsäsong å du kan leva på a kassa hela vintern. Perfekt
Buddah:
Minns jag rätt om jag säger att du jobbar med något inom kylteknik?
Jag gjorde det fram tills 2 år sedan.
DeathOrGlory: Jag gjorde det fram tills 2 år sedan.
Jaså, var inte helt fel ute då. Vad gör du nu istället då om man får fråga?
Buddah:
Jaså, var inte helt fel ute då. Vad gör du nu istället då om man får fråga?
Nej absolut inte! Nu pluggar jag samtidigt som jag även handleder på högskolan.