Notifications
Clear all

Vad ska jag göra?

Basket_Case:

Men jag vill inte att folk ska se mig som sjuk och fel.

Bara sär kommer att göra det i alla fall. [zzz]

ReplyQuote
Topic starter

saturn:

Hur förändrar diagnosen något?

För att jag då kan läsa mer om det och kanske förstå mig själv bättre och lära mig lättare hur jag ska kunna då ett bättre liv.

daisy:

Få det gjort och gå från det, antigen så har du inte det eller så har du inte.

Men jag vet inte hur jag ska fråga, vill ju inte att de ska tro att jag är hypokondriker eller nått

Dekadent:

Bara sär kommer att göra det i alla fall. [zzz]

haha jo kanske det

ReplyQuote

Basket_Case:

Är rädd att jag ska ha det, vill inte vara ett miffo som andra skrattar åt ;_;

men du ärju redan diagnostiserad?

ReplyQuote

Basket_Case:

För att jag då kan läsa mer om det och kanske förstå mig själv bättre och lära mig lättare hur jag ska kunna då ett bättre liv.

Du kan inte läsa om det utan diagnosen?

ReplyQuote

Nja, det går nog inte att fuska på sådana test.

ReplyQuote

Basket_Case:

Men jag vet inte hur jag ska fråga, vill ju inte att de ska tro att jag är hypokondriker eller nått

oj skrev lite fel där ser jag, ska stå *antingen så har du eller så har du inte*
Varför skulle de? Nej..
Eftersom att du gjort testet innan kan du säga att du fuskade och att du vill veta de riktiga resultatet den här gången, och att du själv misstänker att du har det.

ReplyQuote
Topic starter

farbror gugge:

men du ärju redan diagnostiserad?

jo men det anser inte lika miffo som as.

saturn:

Du kan inte läsa om det utan diagnosen?

men då vet man ju inte om man har det, sen kansek det blir nått annorlunda när man blandar två saker.

isola:

Nja, det går nog inte att fuska på sådana test.

jodå, jag såg ju svaren innan.

daisy:

och att du själv misstänker att du har det.

men då kanske de tror att det bara är nått jag tror och bara vill ha uppmärksamhet för det.

ReplyQuote

Vad har du för problem, varför tror människorna omkring dig att du har asperger? Och varför känner du att du behöver få en diagnos på det?

ReplyQuote

Basket_Case:

jodå, jag såg ju svaren innan.

[confused]

ReplyQuote
Topic starter

BLODÅDRA:

Vad har du för problem, varför tror människorna omkring dig att du har asperger? Och varför känner du att du behöver få en diagnos på det?

Vet inte om jag känner mig så pepp på att berätta min exakta problem så här öppet. Ja de omkring mig, främst folk som känner folk med as eller som jobbar inom psykiatrin, ser att jag har saker som tyder på as. Utredningen var obligatorisk och jag vet inte om jag vill veta eller ej, för jag är rädd för att ha det.

ReplyQuote

Basket_Case:

Är rädd att jag ska ha det, vill inte vara ett miffo som andra skrattar åt ;_;

Tror inte de skrattar mer eller mindre för att du kan sätta namn på dina symptom. Jag menar, du är ju den du är oavsett om du namnger det eller ej.

ReplyQuote

Basket_Case:

Men jag vill inte att folk ska se mig som sjuk och fel.

Basket_Case:

Näe vet, trots att jag har en diagnos anser jag mig inte som sjuk, jag har bara mer problem med vissa saker än andra.

Där har du svaret.

ReplyQuote

Basket_Case:

min exakta problem så här öppet. Ja de omkring mig, främst folk som känner folk med as eller som jobbar inom psykiatrin, ser att jag har saker som tyder på as. Utredningen var obligatorisk och jag vet inte om jag vill veta eller ej, för jag är rädd för att ha det.

Menar mer om det är så pass tydliga problem så att det blir ett faktiskt problem för dig? För isåfall tycker jag att du ska göra det. Om det å andra sidan inte är så stora problem, och att du kan klara dig utan hjälpen som kommer med vissheten, så tycker jag absolut du ska avböja.

Om du har svårt för att leva utan att veta så kan du ju ha som en bestämmelse att du har lite tendenser till asperger men inte så farligt och that's it. Du behöver ingen diagnos för att framställa det.

ReplyQuote
Topic starter

BLODÅDRA:

Menar mer om det är så pass tydliga problem så att det blir ett faktiskt problem för dig?

Jo det är de. Klarar ju inte en normal vardag själv.

Buddah:

Tror inte de skrattar mer eller mindre för att du kan sätta namn på dina symptom.

Näe kanske inte, bara jag som är rädd för att bli till åtlöje.

ReplyQuote

Gör testerna, det kommer kännas mycket bättre sen. Det är ingen farlig diagnos, det är jätte många som har den.
Det kommer underlätta din behandling.

ReplyQuote