Notifications
Clear all

vad ska jag göra... =(

malinn
Topic starter

ArbetaMera:

Äter man normalt och rör sig normalt (typ i skolan/jobbet) så blir man inte tjock.

Känns ju bra att veta, men jag tror inte jag kommer få röra på mig speciellt mk.. =( och jag är rädd att jag kommer behöva äta mellis mellan frukost och lunch vilket ja verkligen inte klarar av.. Blir hur mätt som helst.. =/ vi brukar slå ihop frkost + mellis och sen direkt lunch. Men nu är det ju deras regler. + att jag hoppas verkligen man får ta med sitt egna frukostbröd som jag tkr om..

och att dom inte har i smör i gröten.. =( då spyr jag.. whääk

ReplyQuote
Pocky

malinn:

Känns ju bra att veta, men jag tror inte jag kommer få röra på mig speciellt mk.. =( och jag är rädd att jag kommer behöva äta mellis mellan frukost och lunch vilket ja verkligen inte klarar av.. Blir hur mätt som helst.. =/

Att bli mätt får du allt räkna med, tyvärr.[no-no]
Eftersom att du antagligen(eftersom att jag inte sett dig) varit i svälttillstånd, så har också magens storlek krympt lite grann - så det kommer även göra ont.
Men mellanmål är ju också garanterat - minns ju själv vilken chock det var för mig att plötsligt äta 6 mål om dagen
- inklusive kvällsmål klockan 20.30!

ReplyQuote
malinn
Topic starter

Pocky:

Men mellanmål är ju också garanterat - minns ju själv vilken chock det var för mig att plötsligt äta 6 mål om dagen
- inklusive kvällsmål klockan 20.30!

Ja, men alltså jag äter allt som jag ska även här hemma. Bara att jag ändå inte går upp i vikt så jag måste bli inlagd där istället.. Och för att inte tycka att det blir så många mål hela tiden så slog vi ihop frukost och första melliset så att det blev en större frukost istället, och det har gått bra.

Men jag kan tänka mig att dom inte kommer ha det så.. =/ Jag kan inte äta så ofta , som ett mellis mellan frukost och lunch OCKSÅ när man redan har kvällsmål + mellis efter lunch o innan middag.. :/

ReplyQuote

malinn:

bli matad o inte gå ut

Nomnom!

ReplyQuote

malinn:

Tjock för mig är liksom "lite mullig" som t.ex den här bilden! Så vill jag inte bli. Jag vill vara lika smal som jag är nu bara växa lite på längden! För jag är normal, det säger även mina NORMALA kompisar! =/

Jag kan nästan lova dig till 100% att du inte kommer att behöva se ut som hon på bilden. Jag har gått behandling på mandometerkliniken i ca 3 månader och mår nu JÄÄKLIGT BRA (kan rekommendera mando). Jag är nu normalviktig och är smalare än de flesta av mina kompisar. Jag är fortfarande en sån som man säger "hon väger typ 40 kg!" åt. Eller jag har iaf hört det från många.

Jag trodde att jag skulle behöva bli tjockare än mina kompisar och framförallt - tjockare än jag var innan jag blev sjuk.
Jag tänkte lägga upp en bild, men jag kom på att det inte är så smart... men mina lår nuddar inte varandra, även om jag är normalviktig nu! 😛

ReplyQuote
malinn
Topic starter

Mitsy_ägaren:

men mina lår nuddar inte varandra, även om jag är normalviktig nu! 😛

Det beror ju på hur benstommen i benen är växta, om det är inåt eller utåt.. Jag har t.ex många kompisar som har ganska rejält stora lår men deras lår nuddar inte heller varann för deras ben är mer böjda utåt..

ReplyQuote
time
 time

malinn:

Ja, men jag VET upp till 100% att ja kan klara av det här om dom inte låter mig bo där... 🙁

Vet du, så har nästan alla som blivit tvingade till ett vårdhem sagt. Att de klarar de, om deras föräldrar sköter dem. Det har nästan aldrig funkat. Ändra inställning, våga ta dig ur skiten. Dina föräldrar besitter inte kunskapen att bota din ätstörning, det gör bara du och kompetent personal. Jag förstår att det är jätteläskigt att behöva bli ivägflyttad, men det kan göra under.

ReplyQuote
malinn
Topic starter

timeisrunningout:

Vet du, så har nästan alla som blivit tvingade till ett vårdhem sagt. Att de klarar de, om deras föräldrar sköter dem. Det har nästan aldrig funkat.

Nej men alltså, jag är en väldigt stark person.. Jag får snart åka hem, och läkarna anser t.om mig som nästan helt frisk.. mina föräldra nu också för den delen, vilket dom inte förstod förens nu när de såg alla inne på SCÄ hur smala dom är..

Dom säger emot när dom ska äta, blir matade, vissa sitter i rullstol, blir matade genom en slang genom näsan, medans jag sitter o äter upp ALLT utan tjat, inge matning, inge slang i näsan o äter t.om fast ja inte tkr om maten.
Jag är inte som alla de andra.. [wink]

ReplyQuote