Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra? :/

Smurfan:

Lite svårt när dom säger att jag är ett missfoster 🙂 Har till och med hört mamma säga till sin kille att jag är ett misstag 🙁

oj det var inte snällt. nej då kan jag förstå att det är svårt, är ju inte direkt sånt man ska behöva höra av en förälder. men du är inget missfoster [smile]

Smurfan:

Eminem är bäst 😀

haha ja fan! [bigcheers][party] han är kung. kul när folk gillar honom, gör mig glad [smile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

han är kung. kul när folk gillar honom, gör mig glad

mm 😀 Gör mig också glad [bigcheers]

patrick bateman:

du är inget missfoster

Tack 🙂

SvaraCitera

Smurfan:

Har till och med hört mamma säga till sin kille att jag är ett misstag 🙁

mycket elakt av din mamma att säga så, hon har helt fel och hon vet inte vad hon säger. DU är hennes dotter och man säger inte till sina barn att dom är ett misstag.
förstår hur det känns[sad] men försök att ta dig i kragen och säg till dig själv att du är glad över att vara just du, för du är en jätte bra person och din mamma har fel. Om hon inte vet hur fin och underbar tjej du är så är hon långt bort från denna värd.
Men hon är ju ändå din mamma och hon älskar dig, jag lovar dig det, fast hon kanske har sagt mycket elaka saker till dig så älskar hon dig.

SvaraCitera

Smurfan:

mm 😀 Gör mig också glad

gottans! [bigsmile] har du lyssnat länge på honom? [cute]

Smurfan:

Tack 🙂

varsågod [smile] jag hoppas att du får höra det ofta också av dina närmsta för det förtjänar du [smile]

SvaraCitera

Smurfan:

nu så är jag så otroligt beroende av att skära mig själv att jag NJUTER av det...

När man skadar sig frisätts smärtstillande ämnen i kroppen, vilket är väldigt praktiskt förutsatt att man inte skadar sig medvetet och ofta. Det som hänt dig är antagligen att du blivit "beroende" av de här kickarna eftersom en lugn, skön känsla ofta infinner sig efter att man självskadat. Det kan vara bra för dig att veta om detta när du försöker sluta skada dig själv, så du förstår varför du känner som du känner.

Om du skär dig djupt och på ett olyckligt ställe på kroppen finns risk för att du förblöder, men det är inte den enda risken. Det är lätt hänt att du skär av nerver, vilket kan orsaka allt från domningar till totalt känselbortfall på vissa hudområden.

Jag tycker du ska gå till din skolsköterska och visa vad du gör mot dig själv, eller bara berätta om det för henne. Du kan fortsätta träffa henne, eller så kan hon skicka dig till BUP. Du borde absolut ta det här beteendet på allvar.

Kram!

SvaraCitera