Jag orkar inte längre. Jag vill hitta på något. Har två vänner jag hänger med utanför skolan men dom har ett liv och gör saker. Men jag vet inte vad jag vill hitta på. Vill skaffa mer vänner men jag vet inte hur man gör. Vill börja i en sport igen men vet inte vilken. Jag vet inget alls vet inte heller vem jag ska fråga heller då alla säger "sluta gnälla". Men om dom svarar på min fråga så slutar jag ju. Och när jag ser andra göra saker på till exempel instagram, snapchat . Jag känner mig meningslös eftersom det aldrig händer något intressant med mitt liv. Bara frågan i skolan om vilka intressen jag har får mig att inte veta någonting. Hahahah nu när jag skriver det låter det så dramatiskt, men det är inte så dramatiskt. Eller jo. Har säkert glömt skriva något också.
Brukade känna så tidigare jag med, men blev bättre när jag började gymnasiet av diverse anledningar.
Vad finns det för utbud av sporter där du bor? Vad skulle du kunna tänka dig vara intresserad av? Tänker om du åtminstone vet övergripande vilken typ av sport du skulle kunna tänka dig, t.ex. bollsport, kamsport etc
Finns det något annat du skulle kunna tänka dig göra?
Ruttenfisk:
Brukade känna så tidigare jag med, men blev bättre när jag började gymnasiet av diverse anledningar.Vad finns det för utbud av sporter där du bor? Vad skulle du kunna tänka dig vara intresserad av? Tänker om du åtminstone vet övergripande vilken typ av sport du skulle kunna tänka dig, t.ex. bollsport, kamsport etc
Finns det något annat du skulle kunna tänka dig göra?
Finns två val av sporter där jag bor, fotboll och motorsport. Men inget utav det intresserar mig. Så hade tänkt om man väljer ett ställe som ligger 40 minuter bort, men dom verkar inte ha så jätte bra utbud där heller. Orkar inte vänta tills gymnasiet för det är ju ett och ett halvt år kvar.
Men det är inte bara sporter jag skulle kunna tänka mig, det kanske finns andra saker som att måla. Men det gör jag ju redan men som ett exempel. Inomhus saker också, men helst sociala saker som kräver att gå utanför huset.
Marsbrud:
Finns två val av sporter där jag bor, fotboll och motorsport. Men inget utav det intresserar mig. Så hade tänkt om man väljer ett ställe som ligger 40 minuter bort, men dom verkar inte ha så jätte bra utbud där heller. Orkar inte vänta tills gymnasiet för det är ju ett och ett halvt år kvar.Men det är inte bara sporter jag skulle kunna tänka mig, det kanske finns andra saker som att måla. Men det gör jag ju redan men som ett exempel. Inomhus saker också, men helst sociala saker som kräver att gå utanför huset.
Mhm, blir väl knappast lättare av kasst utbud. Har tyvärr inte riktigt några förslag heller D:
Jag har kommit på vad jag är intresserad av, surfning (bor inte så jag kan hålla på med det aktivt, bor 4 tummar från Varberg) , havet (vet inte vad jag ska göra med det?) , skulle gärna vilja börja dyka. Men allt detta är mer sommar/höst sporter. Sedan bor jag på helt fel ställe också. Men sedan älskar jag fakta, vet inte riktigt hur jag ska få upp intresset för det igen. Läsa brukade jag också älska att göra.
Bli mer av en mångsysslare, då får du fullt upp, du mår bättre och du träffar folk som per automatik finner dig intressant om du har många intressen och många bollar i luften.
Det ena intresset behöver inte utesluta det andra, så har du tiden och motivationen, gör då ALLT du känner för att göra.
Schtek:
Bli mer av en mångsysslare, då får du fullt upp, du mår bättre och du träffar folk som per automatik finner dig intressant om du har många intressen och många bollar i luften.
Det ena intresset behöver inte utesluta det andra, så har du tiden och motivationen, gör då ALLT du känner för att göra.
Men jag vet inte vad jag är intresserad av
Åk på surfläger i Norge i sommar Får dig att låta som en intressant person sen när du kommer tillbaka till hösten
KycklingKalkon:
Åk på surfläger i Norge i sommar Får dig att låta som en intressant person sen när du kommer tillbaka till hösten
Har fsktist tittat på lite resor dit! Men dom jag hittade var bara från 18 och uppåt
Marsbrud:
Har fsktist tittat på lite resor dit! Men dom jag hittade var bara från 18 och uppåt
De i Norge tror jag hade maxgräns 18 och minimi var 14 om jag minns rätt så fortsätt leta. Är helt säker på att det norska surflägret var för yngre iallafall
KycklingKalkon:
De i Norge tror jag hade maxgräns 18 och minimi var 14 om jag minns rätt så fortsätt leta. Är helt säker på att det norska surflägret var för yngre iallafall
Okej! Minns du när du såg det? Får fortsätta leta!
Marsbrud:
Okej! Minns du när du såg det? Får fortsätta leta!
http://www.lapoint.se/ungdomslager/norge-yc/
Visste knappt att det var en grej. Blev också sugen på att dra till Norge å surfa. De surfar t.o.m. norr om polcirkeln. Kanske blir en tur i sommar.
Nahual:
http://www.lapoint.se/ungdomslager/norge-yc/Visste knappt att det var en grej. Blev också sugen på att dra till Norge å surfa. De surfar t.o.m. norr om polcirkeln. Kanske blir en tur i sommar.
Man måste vara över 18, om man trycker sig fram tills man ska beställa står det åldern.
Har du surfat innan? Är du i Sverige igen? Hur gammal är du? Du verkar vara en sådan härlig person som bara reser runt och äter choklad.
Marsbrud:
Man måste vara över 18, om man trycker sig fram tills man ska beställa står det åldern.
Har du surfat innan? Är du i Sverige igen? Hur gammal är du? Du verkar vara en sådan härlig person som bara reser runt och äter choklad.
Tror bara det gäller den som betalar för resan. Hittar inga åldergränser någon annanstans.
Tror inte de inkluderar "Info till dig som förälder" om det handlar om myndigt folk
http://www.lapointcamps.com/wp-content/uploads/2016/04/YC-Hoddevik-PDF-SE-1.pdf
Lärde mig surfa i somras! Spenderade nästan två månader i centralamerika å var helt fast, surfade hela tiden.
Är 23 å befinner mig i Iran för tillfället. Men det börjar bli dags att dra vidare. Delvis pga det värdelösa chokladutbudet!
Nahual:
Tror bara det gäller den som betalar för resan. Hittar inga åldergränser någon annanstans.
Tror inte de inkluderar "Info till dig som förälder" om det handlar om myndigt folk
http://www.lapointcamps.com/wp-content/uploads/2016/04/YC-Hoddevik-PDF-SE-1.pdfLärde mig surfa i somras! Spenderade nästan två månader i centralamerika å var helt fast, surfade hela tiden.
Är 23 å befinner mig i Iran för tillfället. Men det börjar bli dags att dra vidare. Delvis pga det värdelösa chokladutbudet!
Hahah jag måste ju vara nära till dum i huvudet!
Vad trevligt! Vilket ställe planerar du att åka näst till då? Eller åker du tills du hittar ett bra ställe du vill stanna på ett tag? Jobbar du på ställena du stannar på?