Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker jag om dig?

Ämnesstartare

jag vill förresten få ett utlåtande/diagnos vid närmare eftertanke då jag respekterar dina åsikter

SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

lr anka på axeln

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lazarus:

lr anka på axel

folk säger så. men den är så gammal att jag inte alls ser ut så längre, så känns lite konstigt. får skaffa mig en uppdaterad version.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lazarus:

alkohol och tobak räknas i och för sig ofta som tyngre droger än typ alla hallucinogener (om man ser till hur negativt drogen påverkar individen och samhället). antar att "Om man nu inte lever ett sådant ohyggligt liv att man måste vara totalt borta för att stå ut." gäller även dem?

Vad jag vet så kan man inte få något vidare rus av tobak hur hemskt liv man än har, så det är ju inte riktigt samma sak.
Vad alkohol beträffar så får du inte heller något särskilt rus om du dricker måttligt av det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad jag vet så kan man inte få något vidare rus av tobak hur hemskt liv man än har, så det är ju inte riktigt samma sak.

men man får fortfarande ut ett rus som uppenbarligen är otroligt beroendeframkallande och i längden orsakar förödande skador på kroppen (och därigenom psyket). detta gäller inte droger som dmt. risken med hallucinogener är dock att brukaren utsätts för "andliga" och insiktsfulla upplevelser, vilket förstås är totalt förkastligt! lsd-terapi - som jag inte förespråkar men är fascinerad av - sägs ju till exempel vara den mest effektiva behandlingen mot heroinmissbruk någonsin.

isola:

Vad alkohol beträffar så får du inte heller något särskilt rus om du dricker måttligt av det.

samma princip gäller alla droger som finns och jag brukar i princip enbart "måttliga" doser. för övrigt finns det få droger som får en att känna sig så förstörd efteråt som alkohol... man känner sig verkligen nerknarkad och dekadent.

SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

jag vill förresten få ett utlåtande/diagnos vid närmare eftertanke då jag respekterar dina åsikter

förärar dig mitt sista inlägg: du besitter ett satiriskt skarpsinne, har bra musiksmak (även om vi inte delar den helt och hållet) och verkar vara mer allmänbildad än de flesta här på forumet. avundas dina kultiverade sidor ibland.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lazarus:

förärar dig mitt sista inlägg: du besitter ett satiriskt skarpsinne, har bra musiksmak (även om vi inte delar den helt och hållet) och verkar vara mer allmänbildad än de flesta här på forumet. avundas dina kultiverade sidor ibland.

Moget att sticka men fina ord.

SvaraCitera