Ok, roll the dice!
Anura:
yes? :p
ja :p jag vet inte riktigt vilken attityd jag ska ha gentemot dig. ibland tycker jag du är ett gnälligt troll, ibland tror jag du är ärlig i dina farhågor. du har valt ut hudfärg som din ursäkt till varför du inte vågar riskera att leva. jag vet att du är bättre nu än förut, och kanske har du verkligen alltid varit ärlig och nu faktiskt börjat utvecklas till det bättre. om det är så applåderar och berömmer jag dig och önskar för din skull att du fortsätter mot insikten att livet är visst hemskt och det har du rätt i, men andra har faktiskt inte nödvändigt det lättare än vad du har, de har snarare två saker: 1) andra problem än du, men fortfarande lika svåra problem 2) en annan attityd till sina problem, och du kan skaffa samma attityd till dina. Det här orsakerna gör att det inte blir mer synd om dig eller mer svårt för dig än andra. Tänk igenom det där var så vänlig.
Men ja, detta handlade väl mer om vad just jag anser om dig..... ja, jag är som sagt lite ambivalent gentemot dig. Jag kan aldrig riktigt emotionellt bestämma mig för om du är ett troll eller om du verkligen är rädd och orolig, och därför kan jag heller inte riktigt bestämma mig för vilken attityd jag ska ha mot dig. du kan ge intryck av att du fattar mer än du låtsas ibland, och jag minns att du en gång skrev en sak om dig själv som du sade emot i en annan tråd, vilket lät lite trolligt för mig (jag minns inte vad det var mer exakt så fråga inte). annars verkar du ju för all del gullig och så när du ser mig som komplett, men liksom den fete innebär det att du ser det som att jag har det lättare än du och tror att jag är sarkastisk vid tillfällen när jag är lika deprimerad som du, vilket är arrogant av dig - som sagt har alla problem som kan väga lika tungt för deras mående och hindra deras liv lika mycket, därför har jag inte så mycket tålamod med att du tror att du har det värre när du egentligen inte har det. det handlar om olika sorters problem, det är allt. men det ska inte tas som att jag ogillar dig, för det gör jag inte på något vis även om jag ibland tycker du säger irriterande saker och blir otålig och inte alltid kan ta dig på allvar därför att jag inte kan avgöra hur ärlig du är och hur mycket troll du är. det spelar väl egentligen ingen roll om du är ett troll och hur ärlig du är. du ger tillfälle till att bemöta någon som säger sig ha dina problem, det är nyttigt. jag tror att det är allt.
Minns ej om jag fått utlåtande av dig förut, men vill gärna ha, pga bekräftelsekåt som alla andra människobarn!
hej 
mynona:
Ja, denna såg slarvig ut för jag var tvungen att kopiera den och sedan klistra in den igen och då hamnade allt i rutan. det bör vara läsvärt ändå
Jag håller till viss del med dig om en del grejer, och visst kan jag ta kritik - när den är berättigad, annars tar jag den inte. Jag är rätt envis i det mesta och det har hjälpt mig så många ggr i livet att jag hellre är lite tvär och motvals ibland än att jag försöker nå fram där det inte går, beroende på vem jag pratar med ofc. Jag känner mig ibland rätt oförstådd då folk gärna med flit misstolkar mig då de vet att våra åsikter går isär, och då känner jag att ja då kan jag lika gärna vara på det viset, och det är ju fel. Men jag känner inget behov av att ändra på mig.
Och jag vet inte, vi spelar ju alla våra roller här på um och väljer vilka sidor vi vill visa upp och jag känner inte att jag behöver dela med mig av allt som är jag, vilket du säkert förstår.
Jag håller till viss del med dig om en del grejer, och visst kan jag ta kritik - när den är berättigad, annars tar jag den inte. Jag är rätt envis i det mesta och det har hjälpt mig så många ggr i livet att jag hellre är lite tvär och motvals ibland än att jag försöker nå fram där det inte går, beroende på vem jag pratar med ofc. Jag känner mig ibland rätt oförstådd då folk gärna med flit misstolkar mig då de vet att våra åsikter går isär, och då känner jag att ja då kan jag lika gärna vara på det viset, och det är ju fel. Men jag känner inget behov av att ändra på mig.
Och jag vet inte, vi spelar ju alla våra roller här på um och väljer vilka sidor vi vill visa upp och jag känner inte att jag behöver dela med mig av allt som är jag, vilket du säkert förstår.
ja, folk kan ibland vilja provocera och ge felaktig kritik, det är sant, det sade jag också i min post. men folk som gillar en kanske inte alltid är villig att kritisera en, särskilt om det är personer som vet att man har svårt för kritik och bara vill vara snälla. då är fiender bra att ha, om man har självförtroende nog att se nyktert på deras kritik och urskilja vad som är berättigat och inte. men det handlar ju inte om ämnet så mycket som hur man diskuterar ämnet. även när man har fel kan man diskutera sitt ämne skickligt. du behöver inte ändra dig, huvudsaken är att du ser fördelarna och nackdelarna med det beteende du har valt. vad gäller att dela med sig förstår jag givetvis då jag är likadan själv, och som jag sade är det bara bra att ha dig att peka på då jag anses hemlighetsfull. "Isola är lika känd som jag och har ändå inte varit på umträff, isola har aldrig visat foto på sig, isola är lika hemlighetsfull", voila!
Maej

Du sa tidigare att jag inte visat så mycket av mig. Nyfiken på den ev. bild du fått av mig ändå.
tell me!
får jag veta?
mynona: Men ja, detta handlade väl mer om vad just jag anser om dig..... ja, jag är som sagt lite ambivalent gentemot dig. Jag kan aldrig riktigt emotionellt bestämma mig för om du är ett troll eller om du verkligen är rädd och orolig, och därför kan jag heller inte riktigt bestämma mig för vilken attityd jag ska ha mot dig. du kan ge intryck av att du fattar mer än du låtsas ibland,
jag kan förstå att folk kan få uppfattningen av att jag är ett troll. jag är dock inget troll, jag är väl osäker rätt mycket. men vissa saker som jag har skrivit kanske har varit överdrivna, eller jag har dragit vissa saker till överdrift, och det medger jag :p Vissa saker har varit troll också.. som t.ex. Snacket om blondiner osv. Fast jag är dock osäker, men kanske inte mer än någon annan, eller kanske mer vem vet? 😛 Jag försöker ju inte tro mig ha ett sämre eller bättre liv än någon annan. jag vet ju att vissa människor har de sämre. och de borde jag nog tänka mer på, och jag ber om ursäkt om jag betedde mig lite arrogant. Tack för all annat! 🙂
jag vill veta :l