Pakanajuhla:
Fast det innebär väl automatiskt inte att du skulle fått sämre effekt av att ta det lugnt i början?
Troligen.
Pakanajuhla:
Jag kan säkert slå dig på fingrarna i en del andra ämnen men handlar det om styrketräning och teorin bakom själva utförandet, nääh..
Jag är inte ute efter en diskussion iallafall. Jag hatar diskussioner, jag kan inte hantera dom, jag blir bara förbannad ^^
majkie2:
Vad i helvete snackar du för jävla skit?
Jag har aldrig snackat om någon jävla skaderisk, sluta anta saker.
Du sa att man inte ska köra tung i början för att det inte ger bra effekt, sen skrev du att du hade gjort det ändå och att det hade gett bra effekt, tror du att du är något undantag eller?
majkie2:
Att köra 5 eller färre reps (förutsatt att man inte klarar mer än så givetvis) bygger dock styrka så innihelvete. 12-14rep gör det garanterat inte.
Hmmm.. Jag var på föreläsning i gymmet i måndags, och då sa dem precis det jag upprepade. Han som sade har till och med brottats i os, kommer inte ihåg vad han heter bara, så jag tror det stämmer...
Erfaren:
Du sa att man inte ska köra tung i början för att det inte ger bra effekt,
Det sa jag inte ett skit om.
Superolle:
Hmmm.. Jag var på föreläsning i gymmet i måndags, och då sa dem precis det jag upprepade. Han som sade har till och med brottats i os, kommer inte ihåg vad han heter bara, så jag tror det stämmer...
Och det du upprepade är totalt jävla fel, sök reda på lite fakta på egen hand så får du se? Bli medlem på kolozzeum.com och ställ den här frågan "vists är det så att 12-14 reps bygger styrka?", du kommer bli tagen som en efterbliven idiot.
majkie2:
du kommer bli tagen som en efterbliven idiot.
Så du menar att du kan träna som nybörjare utan att bygga styrka....Och jag var efterbliven?!
Superolle:
Så du menar att du kan träna som nybörjare utan att bygga styrka....Och jag var efterbliven?!
Men nej.
Men när du skall bygga styrka, alltså träna styrka specifikt, så kör man inte 12-14 repetitioner. 12-14 repetitioner bygger ingen nämnvärd styrka, då är det 5 och under som gäller.
majkie2:
Men när du skall bygga styrka, alltså träna styrka specifikt, så kör man inte 12-14 repetitioner
Precis, men en nybörjare bör ju inte köra pure styrka på en gång
Superolle:
Precis, men en nybörjare bör ju inte köra pure styrka på en gång
Äh, bara att köra på.
Tråden låst på grund av inaktivitet