Notifications
Clear all

våldtäkt?

Topic starter

Varför läser jag våtdräkt hela tiden för? [cry]

ont: Säger hon nej och han fortsätter räknas det nog som något sorts övergrepp enligt lag, tror jag.

ReplyQuote
Topic starter

"Det är inte okej med hot eller tvång eller att utnyttja någon som sover eller är berusad. Det är dessutom kriminellt."

Källa: http://www.kvinnofridslinjen.se/om-vald-mot-kvinnor/valdtakt/index.php

Alltså var det en våldtäkt, och ett "sluta" ska räcka. Den som inte förstår innebörden av "sluta" borde börja om från grundskolan.

ReplyQuote
Topic starter

det är tillräckligt illa att börja ha sex med henne när hon sover, om han nu inte hade en bra anledning till att tro att det var okej. klart som fan det är våldtäkt om han inte slutar när hon ber honom.

ReplyQuote

Att idka samlag med någon som sover är enligt lag grovt sexuellt utnyttjande av utsatt person (full eller ej).

Att idka samlag med någon som sover men sedan vaknar och säger "sluta, nej, jag vill inte" etc. räknas som grovt sexuellt utnyttjande och våldtäkt.

Att idka samlag med någon som är vaken som säger "sluta, nej, jag vill inte" etc räknas som grov våldtäkt.

Allt detta enligt lag.

Förmildrande omständigheter tar hänsyn till var man har varit där brottet begåtts (T.ex om man gått hem med varandra från krogen, klär av sig nakna och lägger sig under samma täcke och skedar), val av klädsel, tidigare relation till gärningsman m.m.

Tack o hej!

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote