Borgeus:
Det är oftast det man får höra om i massmedia.. dock.
Då handlar det ju om kända människors advokater som misslyckas eller gör allt för pengar eller de få som faktiskt är elaka eller dåliga. De flesta är jättebra.
Dessutom måste en advokat vara godkänd av nå högt uppsatt grejs som jag inte minns vad det heter men jag har läst rättskunskap och sånt så jag vet att det finns något. De håller koll på att advokater verkligen håller måttet, gör de inte det så får de inte kalla sig advokater utan bara jurister eller nåt däråt.
ziiesh:
De flesta är jättebra.
Det är tråkigt att bara "de elaka" märks, då..
ziiesh:
Dessutom måste en advokat vara godkänd av nå högt uppsatt grejs som jag inte minns vad det heter men jag har läst rättskunskap och sånt så jag vet att det finns något
Advokatsamfundet.
Borgeus:
Det är tråkigt att bara "de elaka" märks, då..
I media, ja. Man behöver lixom inte skriva något om bra advokater. Vad skulle det stå, "rättsprocessen är nu avslutad och tack vare sin duktiga advokat fick målsägande rätt blablabla"?
ziiesh:
I media, ja. Man behöver lixom inte skriva något om bra advokater. Vad skulle det stå, "rättsprocessen är nu avslutad och tack vare sin duktiga advokat fick målsägande rätt blablabla"?
Det är ju bara "de elaka" som uppmärksammas. Om man vill veta något annat måste man läsa nogrannare..
Borgeus:
Det är ju bara "de elaka" som uppmärksammas. Om man vill veta något annat måste man läsa nogrannare..
Fortfarande, man får inte bara skit av advokater.
ziiesh:
Fortfarande, man får inte bara skit av advokater.
jag ger mig... man får bara skit av dem "dumma advokaterna som uppmärksammas"
Borgeus:
man får bara skit av dem "dumma advokaterna som uppmärksammas"
klart man får skit av de elaka, men de flesta är inte elaka
Borgeus:
jag ger mig...
Tack 😛
ziiesh:
klart man får skit av de elaka, men de flesta är inte elaka
Och det är bara dem som uppmärksammas i media?
ziiesh:
Tack 😛
Varsegod!
Borgeus:
Och det är bara dem som uppmärksammas i media?
det tar inte bort faktumet att de flesta är riktigt bra eftersom de flesta inte uppmärksammas i media
ziiesh:
det tar inte bort faktumet att de flesta är riktigt bra eftersom de flesta inte uppmärksammas i media
agree.. de flesta är riktigt bra. Den advokaten jag fick när jag blev arresterad var riktigt grym! Tyckte jag.
Borgeus:
en advokaten jag fick när jag blev arresterad var riktigt grym!
ziiesh:
:):)
jag skulle ta en dusch och lägga det hela bakom mig
Tråden låst på grund av inaktivitet