Aviseringar
Rensa alla

Valet 2010.. Vem kommer du rösta på?


Tobbish:

Antingen är fler personer än väntat egoister till en sån grad att de skulle behöva ett helt eget land på kvadratmetern där de står, eller så visar undersökningarna ett resultat som inte kommer vara i närheten av verklighet när nästa val blir av.

Åh jag blir så irriterad när jag ser sådana kommentarer, är man egoist för att man vill jobba och tjäna pengar själv? Det svenska samhället är alldeles för mesigt, det måste förbättras! Och att höja skatterna i ett land med högst skatter i Europa kommer inte att öka jobbtillfällena, troligtvis tvärtom. Att rösta rött gör inte samhället mer rättvist, det gör att de som sliter och jobbar som djur, får ge bort 53% av sin egna lön till de som inte jobbar, vad är rättvist med det?

Jag kommer rösta på FP!


   
SvaraCitera

Skulle rösta lila om jag haft åldern inne!
Pp [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Sverigedemokraterna iallafall


   
SvaraCitera

Usch, jag har verkligen ingen aning. Och nu när man faktiskt får rösta haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem som helst utom Mona Saliv.


   
SvaraCitera
Flash

Flash:

Har inte bestämt mig ännu.

Jag ska nog rösta på Folkpartiet, det verkar vettigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förmodligen PP, väldigt viktigt att dem kommer in 2010 hursomhelst.


   
SvaraCitera

Rivethead:

Det beror på vad du menar med lösa. Stärkandet av den offentliga sektorn samt utträde ur Eu, vilket lättare ska skydda småföretagen. Den sista är dock en mer långsiktig lösning.

Men snälla! Urträde ur EU, hur sjuk är du? Alla ni som tror att Sverige klarar sig utan Eu - GLÖM DET! Vakna! Vi är inget fantastiskt land med olja som klarar sig utan vårt viktigaste internationella samarbete. Människorna klarar sig bäst när dom samarbete och det hoppas jag att du förstår utan att jag rabblar upp MILJONTALS exempel. Utan EU är sverige ingentin. Inte ens en del av något.

karlssson:

Hade folkpartiet varit liberala kanske de hade fått min röst.

Vad ska du rösta på i stället då? Om Folkpartiet får fler röster lär de våga vara mer liberala. Jag tycker iaf att det är det bästa alternativet om du vill bo i ett så liberalt samhälle som möjligt. [smile]

Alfen:

tänker iaf inte rösta så att det finns någon chans att mona sahlin blir statsminister för då kan vi lika gärna spola ner hela sverige i avloppet direkt

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Om måna Sahlin blir stadsminister då är vi körda att det är sorgligt.


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Ett barn förtjänar kärlek, och det finns inget som säger att två kvinnor eller två män inte är kapabla att ge den kärleken.

Det är klart att dom kan. Och dom kan absolut älska varandra. Jag förstår inte varför giftermål mellan homosexuella inte har varit tillåtet förrän nu! Jag tycker det är en mänsklig rättighet att få ha partner och gifta sig.
Däremot, är jag lite tveksam på det här med barn. Jag läser barn- och ungdomspsykologi, och när barnet är mellan 2 och 10 år ser det upp till sina föräldrar mer än allt annat. Han/Hon identifierar sig med båda sina föräldrar.
Men när barnet är 10-16 år identifierar sig dottern med mamman, och sonen med pappan. De behöver en förebild inom samma kön, för det ligger i vår natur. Förr i tiden följde tonårspojkarna med sina pappor ut och jagade och fiskade, medan tonårsflickorna lärde sig att laga mat och sy osv. Det var förstås praktiskt, eftersom det var så könsfördelningen ser ut.
Nu behövs ju inte det, kvinnor och män kan ha (och borde ha) exakt samma uppgifter så det där är ju bara konservativ bullshit. Men det är vetenskapligt bevisat att tjejer fortfarande identifierar sig själv med kvinnor (mamman) och killar med män (pappan). Så, hur skulle det vara för en kille att växa upp med två mammor? Jag vet inte, men jag skulle tänka mig att han skulle behöva någon manlig förebild, hur sjukt det än låter.
Så jag är helt klart för homosexuella giftermål, men när man blandar in barn i bilden handlar det ju faktisk om en helt annan människa, som inte har valt detta. Nu kommer jag låta klyschig och fördomsfull och ni kommer säkert tolka mig som en blåst bitch, men jag måste uttrycka det på något sätt. Kanske finns det en anledning till att två kvinnor / två män, inte kan få barn tillsammans? Kanske, kanske behövs det båda två för att uppfostra ett barn?? [blush]


   
SvaraCitera

elinordahlberg:

Det är klart att dom kan.

Sa jag att jag var emot homosexuella äktenskap? Nej!

Jag drar ett exempel på hur de kan jämna ut sig även om en pojke/flicka har två mammor eller pappor: Om en flicka typ har två pappor so kommer hon istället att söka upp en annan kvinnlig förebild (typ mormor/farmor eller så ser hon bara upp till en av sina pappor) Så även om ett barn inte kan se upp till sina föräldrar så börjar de söker efter en förebild någon annanstans helt instinktivt. Så det gör inget om föräldrarna har samma kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peacemaker:

Vem som helst utom Mona Saliv.

[no-no] Hon heter faktiskt Mona Muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera