Aviseringar
Rensa alla

Valet 2010.. Vem kommer du rösta på?


Tobbish:

Antingen är fler personer än väntat egoister till en sån grad att de skulle behöva ett helt eget land på kvadratmetern där de står, eller så visar undersökningarna ett resultat som inte kommer vara i närheten av verklighet när nästa val blir av.

Åh jag blir så irriterad när jag ser sådana kommentarer, är man egoist för att man vill jobba och tjäna pengar själv? Det svenska samhället är alldeles för mesigt, det måste förbättras! Och att höja skatterna i ett land med högst skatter i Europa kommer inte att öka jobbtillfällena, troligtvis tvärtom. Att rösta rött gör inte samhället mer rättvist, det gör att de som sliter och jobbar som djur, får ge bort 53% av sin egna lön till de som inte jobbar, vad är rättvist med det?

Jag kommer rösta på FP!


   
SvaraCitera

Skulle rösta lila om jag haft åldern inne!
Pp [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Sverigedemokraterna iallafall


   
SvaraCitera

Usch, jag har verkligen ingen aning. Och nu när man faktiskt får rösta haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem som helst utom Mona Saliv.


   
SvaraCitera
Flash

Flash:

Har inte bestämt mig ännu.

Jag ska nog rösta på Folkpartiet, det verkar vettigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förmodligen PP, väldigt viktigt att dem kommer in 2010 hursomhelst.


   
SvaraCitera

Rivethead:

Det beror på vad du menar med lösa. Stärkandet av den offentliga sektorn samt utträde ur Eu, vilket lättare ska skydda småföretagen. Den sista är dock en mer långsiktig lösning.

Men snälla! Urträde ur EU, hur sjuk är du? Alla ni som tror att Sverige klarar sig utan Eu - GLÖM DET! Vakna! Vi är inget fantastiskt land med olja som klarar sig utan vårt viktigaste internationella samarbete. Människorna klarar sig bäst när dom samarbete och det hoppas jag att du förstår utan att jag rabblar upp MILJONTALS exempel. Utan EU är sverige ingentin. Inte ens en del av något.

karlssson: