Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma kattdagbok

Hemma hos föräldrarna sitter katt på vanlig plats.

Utåtriktad;
20160508_212116.jpg

SvaraCitera

20160513_122330.jpg

SvaraCitera

SvaraCitera

Min katts andedräkt luktar förfärligt illa, men sen äter han ju allt, och helst saker han inte ens ska få tag på men lyckas få tag på allt endå, han har lärt sig hur man puttar upp skafferiet, så han raidar när jag sover. Hatar att han är smart. Det går mig på nerverna. Städa är det första jag får göra när jag vaknat.

SvaraCitera

sevenshadesofwhat:
Min katts andedräkt luktar förfärligt illa, men sen äter han ju allt, och helst saker han inte ens ska få tag på men lyckas få tag på allt endå, han har lärt sig hur man puttar upp skafferiet, så han raidar när jag sover. Hatar att han är smart. Det går mig på nerverna. Städa är det första jag får göra när jag vaknat.

Beställ tid hos veterinär. Hen har antagligen tandsten som behöver tas bort. Finns det ordentligt med mat för hen att äta på nätterna och hen har annat att göra så är risken stor att matstjälandet har med det att göra också. Tandsten gör ont och kliar så de vill gärna både äta och gnida en massa grejer som kliar mot tandköttet då.

SvaraCitera
time
 time

IMG_5051.JPG.jpg

De här föddes idag(!)

SvaraCitera

vonKissekatt:

Beställ tid hos veterinär. Hen har antagligen tandsten som behöver tas bort. Finns det ordentligt med mat för hen att äta på nätterna och hen har annat att göra så är risken stor att matstjälandet har med det att göra också. Tandsten gör ont och kliar så de vill gärna både äta och gnida en massa grejer som kliar mot tandköttet då.

Tror inte att han har tandsten, kollar honom ganska ofta. Han har alltid varit mer krävande än andra katter vi haft, tror bara han har en ohälsosam relation till mat, han har mycket sysselsättning och så, men reser man sig för att gå nånstans hemma så springer han ut i köket och tror han ska få mat, fast han precis fått det, och ger man honom inte mat då (då har han endå torrfoder jämt i sin ena skål) så blir han sur och hittar på hyss 😮

SvaraCitera
Ämnesstartare

åh får mig o tänka lit på våran katt 
tog sig in överallt
sen försvann han ut på äventyr i typ två-tre veckor åt gången
gjorde jättekonstiga ljud för att få någon att slå igång kranen .. tyckte de va så gulligt just att han bara drack dirkt ur kran aldri annars. galen i ostbågar oxo 🙁 🙁

va lit som en hund me farsan
kunde följa me honom på korta promenader o hålla sig till farsan 🙁 🙁 🙁

fast sista veckorna av hans 20åriga liv började hans bakben mest ba glida runt
hade visst fått en tumör 🙁 🙁

enda katten ja tyckt om!!
hemskt me folk som har katter i lägenheter!!!
HATA HATA HATA HATA

SvaraCitera

Bobby_Blade: hemskt me folk som har katter i lägenheter!!!
HATA HATA HATA HATA

min katt försökte vi ta ut på landet, men hon var för rädd, hon gömde sig bara under en bokhylla, min katt är ett nervöst vrak som trivs utmärkt i en tyst lägenhet utan andra katter omkring henne. hon blev bara mobbad av sin äldre bror när han bodde med oss. så alla katter trivs inte på samma sätt. 

SvaraCitera

13096112_10156915415380118_1460686434855

SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:

min katt försökte vi ta ut på landet, men hon var för rädd, hon gömde sig bara under en bokhylla, min katt är ett nervöst vrak som trivs utmärkt i en tyst lägenhet utan andra katter omkring henne. hon blev bara mobbad av sin äldre bror när han bodde med oss. så alla katter trivs inte på samma sätt. 

e ju tackvare människor dom e så Gråter

SvaraCitera

Bobby_Blade:

e ju tackvare människor dom e så Gråter

är vadå? 

min katt är skygg, vi misstänkte att hon var blind ett tag och därför så rädd. men verkar inte som det. hon är en skygg katt helt enkelt. hon trivs i soffan. bli klappad på och ta det lugnt

SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:

är vadå? 

min katt är skygg, vi misstänkte att hon var blind ett tag och därför så rädd. men verkar inte som det. hon är en skygg katt helt enkelt. hon trivs i soffan. bli klappad på och ta det lugnt

rädd!!

om hon varit född o uppväxt i naturen hade de nog sett annorlunda ut 🙁 🙁 🙁

blir så ledsen GråterGråter

SvaraCitera

Bobby_Blade:

rädd!!

om hon varit född o uppväxt i naturen hade de nog sett annorlunda ut 🙁 🙁 🙁

blir så ledsen GråterGråter

hon var en bondkatt viltfödd

SvaraCitera

misstänker att hon varit med om nåt traumatiskt som inte involverat människor, men nåt som hänt i ung ålder.

SvaraCitera