Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma matlagningsdagbok!

höna

lagar "min" veganska anammafärs-sås. alltså den ownar skiten ur alla andra jag ätit förlåt men jag skojar inte ens. den är asgod. jag gillade ej anammafärs först men nu har jag hittat det optimala sättet att tillaga den och gud alltså. fast receptet är helt normalt 🙁

stek 1 lök och 1 vitlök i raps
på med anammafärs å stek ihop med löken tills den är helt tinad och lite till
på med 1 burk tomatkross, lite vatten, rätt mkt tomatpure och soja

låt puttra läääääääängeeeeee och fyll på med vatten, tomatpure och soja allteftersom vätskan puttrar bort. när den fått en djupröd/brun färg och har en bra konsistens är det klart!

servera med spaghetti

(ost om ej vegan)

SvaraCitera

höna: anammafärs

va e d?

SvaraCitera
höna

Tigerdrottningen:

va e d?

ett veganskt märke med köttsubstitut! bla korv, färs, biffar, schnitzel osv

SvaraCitera
höna

vegofars360x300.gif

SvaraCitera

höna:

ett veganskt märke med köttsubstitut! bla korv, färs, biffar, schnitzel osv

jahaaaa, förstod inte att det var ett märke utan trodde det var en typ av mat.. Glad

SvaraCitera

palak paneer, palak paneer och palak paneer.

SvaraCitera
Nirak

Gjorde kyckling piccata.

Doppa kycklingfilé i mjöl, sen i en blandning med ägg och ost(gärna nån med lite smak typ västerbotten). Stek i olja i ca 5 minuter. Jag åt det med jasminris men pasta med någon tomatsås är också gott till.  🙂

SvaraCitera

bakade chokladfudgekaka
baka.jpg

SvaraCitera
reben

gjorde biffar på svarta bönor o haricot verts elr hur fan d stavas det blev asgott

SvaraCitera
Nirak

ladda ned (3).pngladda ned.png
ladda ned (1).png
Stod för trerättersmiddag nu i påsk. Minipaj med tomat,skinka och ost till förrätt. Grillad Karré med en kryddig glaze, hasselbackspotatis, hemgjord chillibearnaisesås och en vattenmelonssallad till varmrätt. Vitchokladmousse med crisp och limemarinerade hallon till efterrätt. 

SvaraCitera

Lagade helstekt oxfilé kryddad med salt, peppar, timjan & körvel med råstekt potatis till i lördags. Fuskade och åt köpt tzatziki....

SvaraCitera
nubbie

Nirak:
hasselbackspotatis

Åååååh HjärtaHjärta

SvaraCitera

Här är lite bättre bilder på det jag bidrog med till påskbordet.

Kladdkaka med tryffel ovanpå, dekorerat med rosa och gröna chokladägg.
11112583_10152721992927344_2001444958304

Jordgubbstårta, första lagret jordgubbsfluff andra lagret vaniljkräm och så täckt med vispgrädde och jordgubbar.
11038387_10152721992882344_4255616528252

"Euche", är typ armeniska grönsaks- och persiljebiffar som friteras.
11138173_10152721992942344_2202778843762

Canneloni med ricotta, spenat och svamp. 
Skärmavbild 2015-04-06 kl. 16.06.29.png

SvaraCitera

Stekte korv, lade i korvbröd, hade ketchup på.

SvaraCitera

Gjorde en awesome pastatås på rökt tofu (som först jag strimlat och stekt i liquid smoke, vitlök, olja och salt), zucchini, grön paprika, purjolök, soltorkade tomater, champinjoner, iMat och grönsaksbuljong + kryddor. Mmmmmmm!

SvaraCitera