Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma matlagningsdagbok!

Hando

Crysilis: Har du gjort någonting ifrån Matgeek förut? Brukar det i sådant fall vara bra tips de ger?

Nja, detta var nog första tror jag.
Men han är kunnig och kan ge en hel del inspiration och förenklar saker och ting. (Sen är hans rants väldigt roliga då han totalt sågar produkten han inte gillar.)
Sen är han är rätt rolig att titta på och har en väldigt skön personlighet.
Men han har väl inte så jättemånga recept på käk som man skulle kunna tro, varit IMO på senaste en del unboxing, tester, reviews och lite vloggande.
Men om du inte känner till honom sen innan så tycker jag du ska kika om du har intresse av god mat och tips & tricks i köket.

Matgeek

SvaraCitera

Schnitzel, klyftiga potatisar och remouladsås... Remmon är ju inte jättevåt, sedan ganska intensiv märkte jag, därför kan man nog inte vräka i sig av den. Schnitzeln är desdutom ströbrödad, sedan klyftpotatis... alltsammans blir alltså då väldigt tort. Frågan är om jag bör fixa en annan sås istället eller om man kan göra en tämligen vattnig sallad med extra mycket gurka och vattenmelon. Hmm får se. Måhända att någon här sitter på tips?

SvaraCitera
färg

IMG_3846.JPG

Är det så här man lagar mat?

SvaraCitera

Gjorde en soppa på det som råkade finnas hemma och som jag blev rätt nöjd med. 5 dl grönsaksbuljong, en burk kokosmölk, ett paket krossade tomater, 1 dl linser, lite sambal oelek, kokat i 15 min och kryddat med salt/peppar/basilika/chilipeppar/paprikapulver.

SvaraCitera

Grillade med vegetarianer idag. bl.a. så grillade vi purjolök?? rätt najs? Bara slänga direkt på kolen å sen skala av de yttre bladen å börja gnaga på löken.

SvaraCitera

DSC_0011.JPG

Nu e den på gång! 

SvaraCitera

l30MMu1.jpg

Hur ska jag kunna klara mig utan grillväder?? Måtte det aldrig ta slut. 

SvaraCitera

Plejadisk Panda
Hur ska jag kunna klara mig utan grillväder?? Måtte det aldrig ta slut. 

Vet du vad som saknas? Någon som sitter framför dig när du äter Rodnar

SvaraCitera

*skeletongirl ställer upp* 😀

SvaraCitera

Twixy:

Vet du vad som saknas? Någon som sitter framför dig när du äter Rodnar

aa sant, bra med sällskap. men med betoning på sitter. den ska såklart inte förvänta sig att jag ska dela med mig av min mat.

SvaraCitera

Plejadisk Panda:

den ska såklart inte förvänta sig att jag ska dela med mig av min mat.

Vet du vad jag tror? 
Att du är en snäll panda Rodnar

SvaraCitera

Plejadisk Panda:

aa sant, bra med sällskap. men med betoning på sitter. den ska såklart inte förvänta sig att jag ska dela med mig av min mat.

Jag är det bästa sällskapet! Har hört att jag är människans bästa vän. Din mat får du behålla för dig själv, bara jag får välja sittplats först. Sittplats kommer före mat för min del, inte ens vinprovargänget får ta min plats när de är hemma hos oss. Samma gäller på mitt café, det har gästerna lärt sig vart jag ska sitta någonstans. Om det så måste vara framför min största fiende, så byter jag inte plats. Så är det. 

SvaraCitera

aa är nog rätt flexibel när det kommer till sittplats, så funkar nog fint

SvaraCitera
Cobrak

åh att denna gamla goding till tråd väcks till liv igen

<333

SvaraCitera

betalade en person för att göra en baguette åt mig

SvaraCitera