Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

older comments

Ämnesstartare

mynona:

jorå, det var inte menat som en förebråelse utan ett förslag till hur man mår bättre som funkat för mig när något öht funkar.

för mig har det aldrig funkar att tänka  "det finns andra som har det värre", det trycker bara tillbaka mitt problem och mina berättigade känslor över mitt problem snarare än förlöser dem

ja det förstod jag, menade bara att det bästa är ju inte att jämföra sig med andra men det är ju ändå något alla gör på olika nivåer inom olika områden. tyvärr.

vi är ju alla olika. jag ser det som rätt lugnande att höra sådant (inte på ett bryskt sätt ofc) och bättre än för mkt ömkande. men kanske håller jag tillbaka vissa känslor på det viset.

SvaraCitera
mynona

isola: ja det förstod jag, menade bara att det bästa är ju inte att jämföra sig med andra men det är ju ändå något alla gör på olika nivåer inom olika områden. tyvärr.

man kan öva bort det, eller iaf reducera det enormt. jag har lyckats med det, i de flesta fall lyckas jag med det, och det hjälper. 

isola: vi är ju alla olika. jag ser det som rätt lugnande att höra sådant (inte på ett bryskt sätt ofc) och bättre än för mkt ömkande. men kanske håller jag tillbaka vissa känslor på det viset.

jag ser det som att det talesättet bara får en att skämmas för att man mår dåligt och hämmar och trycker tillbaka känslorna i stället för att förlösa dem

SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

man kan öva bort det, eller iaf reducera det enormt. jag har lyckats med det, i de flesta fall lyckas jag med det, och det hjälper. 

jag ser det som att det talesättet bara får en att skämmas för att man mår dåligt och hämmar och trycker tillbaka känslorna i stället för att förlösa dem

Jajo men det måste ju då ersättas av ett annat tankesätt, vilket jag har för det mesta men man ska inte förebrå sig själv när att man har ickeönskvärda tankar utan försöka vara öppen med dem i den mån det går och som sagt är um ett bra ställe att ventilera lite på.

Jag ser det mer som "sålänge det inte är såhär och såhär så orkar jag

SvaraCitera

så mkt som känns tryggt och bra i vårt förhållande men mest känns det konstigt, varför är vi ihop, egentligen? vi har inte samma humor ens

SvaraCitera
mynona

Tänker muntra upp (?) mig genom att skriva om mina relationer....

Relation till A: Undrar när du hör av dig nästa gång. Kommer bli bra. Ämnar inte ta upp det förflutna. Allt blir bra. Önskar jag kunde säga detta till dig direkt, men det tar väl lite tid? Verkar som vi dansar kring varandra på ett sätt ibland, men när vi sällan kan träffas är det väl lite så. *kram*

Relation till B: Skönt att det börjar bli som förut igen, har saknat dig, och börjar först nu hämta mig nog för att inte kollapsa på dig och förvärra saker, så nu går det bara downhill i betydelse nedförsbacke till hur det var förut. Du anar inte vad glad jag blir. Jag tog dig för givet, men jag har lärt mig att respektera dig. *Puss*

Relation till C: Blev nostalgisk gentemot dig idag då jag tänkte på forna nöjen vi haft. Känner behov av att upprepa. Detta kommer väl att gå att fixa till? Litar på Min Ädle Riddare! Nej men jag ser fram emot det, och hoppas du kommr reagera positivt. Det är väl lite vår grej ändå, åtminstone i mina ögon. *Bugar mig med respekt*

Relation till D: Blev inte av att göra det där före julen, men förmodar att du varit lika upptagen som jag. Måste du supa dig full varenda gång du har tid över när du kan vara sofistikerad med mig i stället. Jag vill bli litterärt behandlad av sofistikerade händer, poetisk talang och finstämd stämma. Det är skönt i alla fall att vår relation funkar utmärkt att ligga i träda. *Skålar med dig i vinflaskor*

Relation till E: Utmärkt, du är alltid tålmodig och lyssnar så som ett berg av massiv stabilitet, tålmodig, omtänksam, full av godmodig hänsyn. Jag är tacksam. Nostalgiskt nu när rutinerna för dig ändras, men det var väl Ödets Vilja att du skulle finnas tillgänglig som vardagens hjälte via chatt nu varenda dag under denna svåra tid. Du har faktiskt bekräftat dig som vän, har jag upptäckt. Du är icke en ytlig vän längre. Du förtjänar din framgång. 

Relation till F: Bra att du ställer upp på ditt vis, märkligt hur mycket man faktiskt kan lita på dig, jag förstår inte riktigt hur det har gått till att du har blivit så lojal och pålitlig och hur jag kan ha placerat mig i så hög grad av respekt hos någon som ytligt sett kunde beskrivas som en douchbag. Tänker jag efter är jag smickrad. Märkligt egentligen, hur kan det ha blivit så, och hur satte jag mig egentligen i respekt hos dig? 

Ett litet Ode till Mina Vänner. Får räcka, fast det finns fler. Gav glädje att inse att det fanns så många, faktiskt

SvaraCitera
mynona

isola: Jajo men det måste ju då ersättas av ett annat tankesätt, vilket jag har för det mesta men man ska inte förebrå sig själv när att man har ickeönskvärda tankar utan försöka vara öppen med dem i den mån det går och som sagt är um ett bra ställe att ventilera lite på.

det andra tankesättet var förstås det jag talade om först! nej ut med tankarna förstås. 

isola: Jag ser det mer som "sålänge det inte är såhär och såhär så orkar jag

fattar. tycker själv inte det fungerar, men är ju den typ som tror på individuella lösningar, så vem är jag att protestera

SvaraCitera
Kudhos

Relation till familj: nice. 
Relation till Ruby: nice.
relation till henne: potentiellt nice. 

SvaraCitera
Kudhos

Relation till gymmet: nice. 

SvaraCitera
Kudhos

Relation till kroppen: nice

SvaraCitera

Jag är fortfarande förstörd av personen jag började prata med för typ exakt ett år sedan. Glad Mitt liv är såååå kul. Not. 

SvaraCitera
PMR
 PMR

Kudhos: Relation till Ruby: nice.

Nynnar av ren reflex, ALLTID på den här låten varje gång jag ser/läser Ruby...

SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Nynnar av ren reflex, ALLTID på den här låten varje gång jag ser/läser Ruby...

ja me!! asbra :$

får mig o tänka på ennie oxo

SvaraCitera
PMR
 PMR

Fasiken:

ja me!! asbra :$

får mig o tänka på ennie oxo

Älskar Kaiser Cheifs Rodnar ...eller ok, kanske lite starkt sagt.. har hört typ 10 låtar(?). Men jag gillar/älskar ju det jag har hört!

SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Älskar Kaiser Cheifs Rodnar ...eller ok, kanske lite starkt sagt.. har hört typ 10 låtar(?). Men jag gillar/älskar ju det jag har hört!

😀

hört en!! 

gillar den mkt

SvaraCitera
Ämnesstartare

har säkert hört fler men inte lagt de på minnet

SvaraCitera
older comments