Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

older comments

Blivande_japan: önskar att jag åtminstone hade 1 helt okomplicerad nära vänrelation

vi kan bli vänner? 🙂

SvaraCitera

dormant joy:

vi kan bli vänner? 🙂

haha
är du typ ganons troll ellör </3

SvaraCitera

Blivande_japan:

haha
är du typ ganons troll ellör </3

vem fan e de..? vadå troll

SvaraCitera
Kudhos

Kom förbi en reddit tråd som hade innehållet jag verkligen behövde läsa. Den handlade om män (Tråden riktade sig åt kvinnor) men det gick att applicera för hur jag kände.

Temat var dating, relationer och "vara efterklok".
Inlägget
v

I wish I wouldn't have tried...or maybe "wish" is a better word...so hard for a guy to like me. I never did anything extreme, but all the time I wasted analyzing their behavior or what their text meant, was stupid. You can't MAKE someone like you, you can't make someone be with you. I wish I would have really known this deeply, earlier in life. I wish I would have walked away from relationships where the guy didn't make me a priority. Not that I was needy, but I wanted a guy to make plans with me in advance, and want to BE with me, not get a response back from a text asking if they want to grab a drink with, "I'm not sure what I'm doing yet. I'll text you later." And then only get a text when you know they tried to make plans with their buddies first.
I'm now with a man who puts my well being and happiness before all else. It's an amazing feeling to know that I'm loved, and that this man wants to be with me. I didn't have to say or do the right thing to keep them interested.
So my advice would be: be yourself. Do your thing. Enjoy your hobbies. At the right time, the right person, in the right mindset will come along and want to do life with you. If it ends, there are tons of other fish in the sea.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos

alltså, hela den texten bottnade i den äldsta mest sagda grejen i typ hela världshistorien när det gäller relationer och du tyckte det öppnade dina ögon? va

Det känns som att dina tankar ibland är lite Wiki-llama.jpg 

SvaraCitera
Kudhos

Fkpaw:

alltså, hela den texten bottnade i den äldsta mest sagda grejen i typ hela världshistorien när det gäller relationer och du tyckte det öppnade dina ögon? va

Det känns som att dina tankar ibland är lite  

Det bottnar i en självinsikt att när jag gillar någon så investerar jag alldeles för mycket i någon som inte förtjänar det såvida det inte är ömsesidiga känslor. Vilket är jobbigt att uppleva. Även om det slutar på en klyscha så är det den första delen som öppnade ögonen. Tror dessutom att det resonerade så väl hos mig eftersom jag har nyligen upplevt det som står i texten och känner mig en aning dum nu i eftertanke. 

Personen förtjänade inte min uppmärksamhet. Då jag brydde mig djupt om oss, hon not so much. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det bottnar i en självinsikt att när jag gillar någon så investerar jag alldeles för mycket i någon som inte förtjänar det såvida det inte är ömsesidiga känslor. Vilket är jobbigt att uppleva. Även om det slutar på en klyscha så är det den första delen som öppnade ögonen. Tror dessutom att det resonerade så väl hos mig eftersom jag har nyligen upplevt det som står i texten och känner mig en aning dum nu i eftertanke. 

Personen förtjänade inte min uppmärksamhet. Då jag brydde mig djupt om oss, hon not so much. 

ok, låter som en fin egenskap. hoppas du lyckas tycka om lite mer rätt människor.

SvaraCitera

Kudhos: o

Fkpaw: u

vet ni vad blivande japan mena med de hon skrev till mig?

SvaraCitera
Ämnesstartare

dormant joy:

vet ni vad blivande japan mena med de hon skrev till mig?

vet inte vad hon skrev till dig, men hon hade nog rätt.

SvaraCitera

Fkpaw:

vet inte vad hon skrev till dig, men hon hade nog rätt.

fattar inte

SvaraCitera
Kudhos

Fkpaw:

ok, låter som en fin egenskap. hoppas du lyckas tycka om lite mer rätt människor.

Man kan ju hoppas. Man lever och man lär. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

dormant joy:

fattar inte

SvaraCitera

jaja drygo. whatever

SvaraCitera

gonatt

SvaraCitera
Ämnesstartare

dormant joy:
gonatt