Mamma är nog religiös. Men pappa och jag är så jävla starkt emot och hånande av religion och det är 100% begripligt att hon inte vill prata om det med oss. All religion är givetvis falsk, men jag försöker att inte håna människor som är religiösa. Å andra sidan är det svårt både för mig och mamma att hålla isär kritik mot religion och kritik mot de som utövar den. Jag vill inte att hon ska behöva hålla sin tro hemlig, det gör mig ledsen.
Fast även om jag och pappa vore toleranta mot religion hade hon väl inte velat prata med oss ändå med tanke på att vi är två idioter som inte förstår oss på känslor ett dugg...
bonussyrran skickade en snap på min 7-åriga lillebrors starwars-teckning. har inte träffat han eller min lillasyster på flera år eftersom min pappa vägrar låta oss träffas, eftersom pappa "måste" vara med. det går ej eftersom jag är rädd för honom och inte vill hamna i bråk eller konflikt där han fortsätter traumatisera mig.
usch blev så ledsen när jag såg bilden. saknaden är enorm
Skrev till en polare som bor i USA (som jag inte träffat på ungefär 2-3år) på Facebook och skämtade om att han borde lägga sig då klockan var mycket. Vi har aldrig direkt varit nära vänner men han har alltid varit trevlig att umgås med när han varit i Sverige. helt plötsligt så hörs den irriterande ringtonen på Facebook.
Han ringer!
40min härligt samtal om det mesta som har med livet att göra innan han var tvungen att käka för att jobba vidare.
hoho. nog gjort ngt dumt nu aja