amsi: åh, han låter jättemysig. börja prata med honom. jag vet hur mycket det betydde för mig när jG var runt tretton och blev vän med en vuxen
hur fick du din vuxenvän?
Hatar att jag inte kan vara mig själv pga min depression för det påverkar mina relationer på ett väldigt negativt sätt. Mina vänner vet nog inte hur dom ska hantera allt längre och det gör att jag ofrivilligt tar avstånd för vill inte orsaka dom mer besvär. Förut kunde jag och min bästa vän höra av oss till varandra varje dag och nu pratar vi kanske ca 1-2 gånger i veckan. Och jag vet att det är mitt fel att vi har vuxit ifrån varandra lite.
Jag orkar ej med detta.
stereo total:
hur fick du din vuxenvän?
hade en seriekurs i skolan med hen. fast vi var kanske inte vänner, men hen fick mig att må bra. vi var och fikade någon gång, och hen uppmuntrade mitt tecknande.
amsi: hade en seriekurs i skolan med hen. fast vi var kanske inte vänner, men hen fick mig att må bra. vi var och fikade någon gång, och hen uppmuntrade mitt tecknande.
låter fint. låter som en vän. tecknar du fortfarande?
stereo total:
låter fint. låter som en vän. tecknar du fortfarande?
mm. tror att du vet vem det är.
ja, fast inte alls som förut. när jag började må dåligt slutade jag med allt som var kul. men jag har börjat så smått igen, ritade idag.
amsi: mm. tror att du vet vem det är.
ja, fast inte alls som förut. när jag började må dåligt slutade jag med allt som var kul. men jag har börjat så smått igen, ritade idag.
pma vem!
förut ritade jag inte heller när jag mådde dåligt. skrev bara skällsord i min dagbok.
Ikväll ställde jag upp för en människa som blivit nitad på dansgolvet.
Dennes vänner uppskattade. Jag fattade inte vinken och gick däriifrån och vinkade glatt, med ende tanken om att jag hämtat is åt en människa i behov.
Är nog för snäll för mitt eget bästa.
På g med en... Gillar den väldigt mycket. Men vet ej om det kommer funka. Han är så underbar och jag är bara osäker. Fan.
min kompis frågade mig;
"ålder på din prins?"
o ja ba ööhhhh vadå prins
suck
min relation till bf är bra. är skönt att båda är rätt knäppa men även besitter förmågan att vara normala.
ja men utöver detta upptäckte jag att jag tydligen blev dissad av alla mina vänner igår som hade fest. visst, dom kanske visste att jag var på väg till bf men fan, ett sms med "cha ska du med ikväll eller" hade välinte skadat ändå. 🙁
Arg och besviken på min sambo. Han bara spelar och äter och spelar och äter och mår dåligt över sin vikt medan jag gör allt jag kan för att stötta och få stöd tillbaka. Men inte fan gör han nånting själv för att hjälpa någon av oss.
Råkade krympa några av hans skjortor, ganska många till och med, och när jag gråtandes bad om ursäkt sa han att det inte gjorde nåt och han behöver ju ändå gå ner i vikt. Tolkade det som att han ju snart kommer kunna ha dem igen, när han kommit igång med träningen. Men nu får jag bara en massa skit för att han inte har nåt att ta på sig och att gå till affären är ju jävligt onödigt och jobbigt när man kan ta bilen.
Vill bara svära och skrika massa fula ord.
har en asbra relatjooon med frukt. förutom att hn slemmar på mitt ansikte för att retas.
Såatteh. Bästa vän ringde precis och berättade att J hört av sig till henne och pratat om/frågat om mig. Förstår inte varför han går till henne, och inte hör av sig direkt till mig, om han faktiskt undrar hur det är med mig. Jag bad henne att inte svara iallafall. Får se om jag hör av mig till honom och svarar själv, eller om jag struntar i det hela. Vet inte hur bra det är för mig att ha kontakt med honom. Just nu känns det okej, men vet att det lätt skulle kunna utvecklas till en dålig grej. Plus att det var några rader i det hela som gör att jag blir tveksam till det hela. Svårtolkat, men lätt på en inte okej nivå.
Konstigt. Vi har inte haft kontakt på ett väldigt långt tag, och sedan dyker han upp bara sådär. Hade typ lyckats förtränga det faktum att han finns där ute, han som krossade mitt hjärta, men sedan så, reality check. Hm.
24/7:
Såatteh. Bästa vän ringde precis och berättade att J hört av sig till henne och pratat om/frågat om mig. Förstår inte varför han går till henne, och inte hör av sig direkt till mig, om han faktiskt undrar hur det är med mig. Jag bad henne att inte svara iallafall. Får se om jag hör av mig till honom och svarar själv, eller om jag struntar i det hela. Vet inte hur bra det är för mig att ha kontakt med honom. Just nu känns det okej, men vet att det lätt skulle kunna utvecklas till en dålig grej. Plus att det var några rader i det hela som gör att jag blir tveksam till det hela. Svårtolkat, men lätt på en inte okej nivå.
Konstigt. Vi har inte haft kontakt på ett väldigt långt tag, och sedan dyker han upp bara sådär. Hade typ lyckats förtränga det faktum att han finns där ute, han som krossade mitt hjärta, men sedan så, reality check. Hm.
Har haft vänner som har gjort likadant, de har kommit till mig och frågat om hur den andre mår. Jag tror att det är för att man på något sätt bryr sig om sitt ex trots att man inte vill vara med det.