Finns det någon lantmätare här på UM? Har gått i tankarna på att försöka bli det de sista 4 månaderna men har lite frågor om utbildningen som kan vara bra att veta innan man försöker söka sig in.
Idag har jag försökt plugga men har somnat varje gång jag öppnade boken. Det kommer gå superbra på provet imorgon!
Hando:
Finns det någon lantmätare här på UM? Har gått i tankarna på att försöka bli det de sista 4 månaderna men har lite frågor om utbildningen som kan vara bra att veta innan man försöker söka sig in.
ofta kan det finnas någon studentrepresentant eller dylikt på utbildningen som man kan mejla/chatta med, så det kan ju vara ett tips om du inte redan har kollat upp det!
Blivande_japan:
ofta kan det finnas någon studentrepresentant eller dylikt på utbildningen som man kan mejla/chatta med, så det kan ju vara ett tips om du inte redan har kollat upp det!
Det har jag inte kollat ännu. Men får försöka hitta någon sådan. Tack för tipset!
Hando:
Det har jag inte kollat ännu. Men får försöka hitta någon sådan. Tack för tipset!
np! har jobbat som en såndär student man kan prata med
älskar det jag gör här det är så kul. stressigt osv ja, men verkligen EXAKT det jag gillar att göra
och fick höra av en av forskarna här att jag verkligen borde doktorera! blev så himla glad
va sjukt professionell idag för va tvungen att prata med min chef för första gången (blev anställd av personen under hnm... tror jag, fattar fan inte hierarkier alltså) och min asbra inledningsfras var "hej! ..... vi har inte pratat förut" så nu tkr nog han att jag verkar extremt jävla vettig
har halvt om halvt lovat mig själv att det var både första och sista gången jag jobbade 28 timmar i streck.
iaf gratis.
har fått nytt jobb, ett vik som biståndsassistent. det är bara på 75% i tre månader och kommer få pendla men får hoppas det kommer vara värt det. så jävla läskigt att börja på nytt jobb, gaah, men det var detta jag ville. jag ville sluta jobba där jag var timanställd och nu får jag det så jag borde bara vara glad. dock är det ju så att jag lämnar en trygghetzon, detta är något helt annat än det jag jobbat med tidigare, sjukt scary. är rädd för att misslyckas och yada yada. börjar på måndag, waah.
slog mitt eget rekord i dålig redovisning igår. stod väl o pratade fem minuter men minns inte vafan jag sa. fick fråga mig sj flera ggr under tiden om jag faktiskt pratade engelska. jaja jag gav upp att nån i klassen skulle prata med mig för länge sen så spela roll.
blev flamsig gentemot kollegor igår när jag skulle gå hem för dagen. dåligt tecken för mig. var så trött att jag inte orkade bry mig ... har inte blivit bokad för fler pass o har samtidigt dåligt samvete för jag inte var tillgänglig idag pga så genomtrött att jag höll på att bryta ihop igår. så vet inte vad som är problemet nu, att jag måste få vara ledig ibland eller att jag inte kmr få jobba mer nu
ska träffa en tant som har hand om röda korsets språkkafé den 25 oktober för att se om det skulle funka för mig att jobba där! är taggad
Så.. en bra dag
komma hem
sitta o ha ångest över att ja kanske gjort fel 😛
ligga och älta när jag ska somna
hatar det med mig
kan inte slappna av
blir bara värre o värre me tiden på samma jobb
när man gjort samma sak flertalet gånger och helt plötsligt behöver man inte ens tänka
det är DÅ jag börjar älta och oroa mig över att jag slarvat/gjort fel efteråt
elr kanske ba "ööhh va gjorde jag nu.. va håller ja på me"
kan även hända att jag börjar tänka på det under tiden jag jobbar och bli sjukt osäker och glömma allt ja lärt mig
imorgoon börjar jobbet. känns som det kmr vara helt ok att vara där, plus det är bara 2 h varje tisdag som man är där och hjälper. blir nog nyttigt och intressant
den här stressen är absurd. hela jävla tiden är man sen