Jag fick VG i specialpedagogik
det känns så himla bra för jag gillade verkligen kursen och jag kände verkligen att jag utvecklades i min lärarroll. Brinner för att göra skolan mer inkluderande och jag tror att alla elever, även de som inte har särskilda behov, mår bättre i en särskilda behov-miljö. Svårt att sammanfatta det sådär bara men aaah så kul att det gick bra, jag behövde den boosten.
Samt så ska jag söka till redaktör för nationens medlemstidning. Pirrigt. Ingen aning om jag kan göra ett vettigt jobb. Tror det.
Det krävs bara en termins plugg av specialpedagogik så kan man lägga till specialpedagog på cv:et. Undrar om jag inte hittat min nisch, ärligt talat. Sökte svenska för att jag älskar att skriva och för att jag alltid varit bra på ämnet, sökte historia för att jag är en historienörd av rang, men sen dag 1 på uni har mina tankar kretsat kring saker som alla faller under specped-paraplyet.
Det är ju så himla mycket jag vill göra men det mesta (eller rättare sagt: allt som inte är orimligt som typ grammyvinnande artist, oscarvinnande skådis och första kvinnan på Venus) är i alla fall centrerat kring skolvärlden. Måste bara hitta min egen roll där.
Är det värt att fortsätta plugga efter gymnasiet?
går trean nu, resturang och livsmedel. Men känner typ inte att jag vill jobba som det när jag gått ut men samtidigt vet jag inte direkt vad annars jag skulle kunna göra. Och om jag ska plugga vet jag inte vad heller, känner mig väl bara inte "vuxen" nog för att börja jobba.
ba drömmer mig bort
Nirak:
Är det värt att fortsätta plugga efter gymnasiet?
går trean nu, resturang och livsmedel. Men känner typ inte att jag vill jobba som det när jag gått ut men samtidigt vet jag inte direkt vad annars jag skulle kunna göra. Och om jag ska plugga vet jag inte vad heller, känner mig väl bara inte "vuxen" nog för att börja jobba.
Om man vet vad man vill plugga, inte bara för att inte jobba (tkr jag)
Ska börja plugga imorgon och är inte alls lockad egentligen. Uhu. Det kommer ju bli bra sen men vill mest lägga mig i en hög och deppa
Vet inte hur jag ska klara skolan. Det känns mest som att jag går dit och sitter av tiden. Jag förstår inte riktigt varför jag försöker. Skolan är katastrof precis som alla gånger tidigare. Jag hittar ingen motivation och kommer ännu mer efter och så blir det omöjligt att komma ikapp. Måste ju i alla fall försöka intala mig att det kan gå.
Det viktigaste är att försöka, och vara nöjd med det. Det viktigaste är att acceptera alla typer av nederlag som någon typ av lärdom. Jag önskar att skolan kunde göra att jag kände mig berikand kunskapsmässigt, emotionellt och ja ekonomiskt. Det hade varit så befriade att kunna vakna och glädjas något över att gå upp om dagarna genom tanken på göromålen.
har inte råd med kurslitteraturen. UHH. verkar inte finnas som begagnad heller
halp
Fick ett ja till att förlänga praktiken till slutet av april. De sa även att de eventuellt kommer att kunna erbjuda mig en tjänst som assistent till ett av forskningsprojekten de driver så att jag får en inkomst. Vore ju asbra. Hoppas!
När jag gör saker gratis så har jag askul, när jag tar betalt så suger det. WHAT, WHY?!
Nej jag är inte en hora.
Det känns som att de tycker att de äger mig? Att de kan tycka att det är rimligt att vi ska jobba på söndag (utan extra ersättning), och att dessutom alla utom jag tycker att det är rimligt? Det är helt jävla sjukt? De visste att det skulle bli såhär, de hade kunnat börja rekrytera tidigare och varit effektivare i rekryteringen.
Blivande_japan:
Det känns som att de tycker att de äger mig? Att de kan tycka att det är rimligt att vi ska jobba på söndag (utan extra ersättning), och att dessutom alla utom jag tycker att det är rimligt? Det är helt jävla sjukt? De visste att det skulle bli såhär, de hade kunnat börja rekrytera tidigare och varit effektivare i rekryteringen.
Funkar det att säga att du har planer, eller vad som helst egentligen? Har man ett måndag-fredagjobb kan dom ju inte räkna med annat.
Har bara 3 kurser kvar innan examen! Woop
Ugh.. Skriver rapport än.