höna:
HAHA jag är så jävla smart ibland
Så kan man se det!
varit ute o sprungit två kvällar i rad nu. är ganska imponerad av mig själv så ska nog sluta nu när jag står på min topp.
Är reserv på spinningpass idag, men det är så sent (19-20) och jag vet inte om jag orkar. Speciellt inte eftersom jag tänkt göra ett på fredag också. och Söndag.
Blev ingen träning igår så funderar på att åka ikväll
d verkade tycka karateträningen var relativt kul så nu gör jag vad jag kan för att låta bli att tjata ihjäl honom om att han ska börja
helt otroligt, var på gymmet igår ENSAM! fast det precis varit nyår, det är som om alla 40-plussare som har sina nyårslöften och ändå kommer ge upp skiter i dem eller avvaktar för att slippa trängas, så har alla tänkt likadant och därför äre tomt
var väl inte ensam hela tiden, var typ tre pers totalt som kom in efter mig och gick ut före mig, aldrig sett dem förut, säkert nybörjare
sen på benpasset i förrgår vare bara jag, 4 lokalbiffar och typ 2 nykomlingar, men packat vare inte, trots att jag var där vid sjutiden
60 min spinning. Hög på endorfiner. Är just nu lite kär i spinning och anser att det likvärt med bra sex.
Nintendo:
60 min spinning. Hög på endorfiner. Är just nu lite kär i spinning
sa ju det
lyssna på mig.
Ben & biceps
Koncentration curl:
1 uppvärmnings set 10-12 reps. Lägre vikt.
4 set 6-8 reps. (1 min vila mellan set)
- Nyper till i toppläget, squeeze.
Stång curl:
3 set 6-8 reps. (lite längre vila)
- Dokumenterar framstegen, höj vikten allt eftersom.
scottcurl:
3 set 6-8 reps (30 sec vila)
- Matar ut det sista.
Benspark:
2 uppvärmnings set 12-15 reps (1 min vila mellan varje set.)
Väljer en vikt som jag lätt kan utföra 15 strikta reps. Höjer vilkten till set 2.
1 set 10-12 reps
Benpress:
2 uppvärmnings set (1 min vila mellman varje set.)
Väljer en vikt som jag lätt kan utföra 10-12 reps.
1 set 10-12 reps eller till fail.
Knäböj:
2 uppvärmnings set. (Vilar så länge jag behöver).
2 set 10-12 reps eller till fail.
- Försöker tänka på andningen och att inte falla fram för mycket med ryggen.
Stående vadpres:
1 uppvärmnings set 10-12 reps
3 set med tung vikt vilar 15 sec när jag failat - börja om.
Lår curls:
2 uppvärmnings set 10-12 reps. Vila 1 min.
2 set 5-8 reps.
- Värmer upp på låg vikt p.g.a vill inte belasta knät för mycket. Onaturlig rörelse. Sänker också antalet reps.
axlar och bröst blidde det idaag. mhmmh älskar när man är så där jävla skakis och hungrig efter ett pass
längtar till våren så jag kan använda mina nya löparskor utomhus. får så ont i halsen och lungorna av att jogga ute såhär ååårs 🙁
passaro:
lyssna på mig.
Fast du tycker att det är tråkigt att springa ju
dagens styrketräning botade mitt illamående. bra medicin.
Nintendo:
Fast du tycker att det är tråkigt att springa ju
!!!!
Kvällens pass:
Snatch
Clean and Jerk
Front squat
Med en 20 kilos KB. Intensivt pass, fan vad det tog. Asgött.
borde börja med nåt
Kära träningsdagboken,
Tog tag i känslan jag haft de senaste dagarna att det faktiskt känns skönt att röra musklerna och började dagen med ett träningspass hemma på golvet. Fan vad skönt det var, och vad svettig jag är nu. Det känns bra, för en gångs skull.
Löjligt enkel träning, men jag är i sämsta möjliga form efter att ha suttit inne nästan 24/7 i 2 år. Känner mig nöjd. Även om jag inte tränar mer på två veckor, så är det i alla fall en dag mindre som jag låter musklerna förtvina.