Hm, enda träningen jag fick förra veckan var ett pass på Friskis & Svettis i måndags och tre utekvällar med dans på nationer
Gymmade idag! 🙂
Bröst & Triceps
Tränade funktionellt på gymmet med bla dap-maskinen och kettlebells vill dock också ha
Kenslan:
ONT i röven
Sagitta:
och kettlebells
blir stolt
passaro:
blir stolt
Gillarom
Bröst & Axlar / fram och utsida
Sned bänkpress i smmithmaskin:
3 set 6 reps 80 kg.
Bänkpress:
3 set 5 reps 100 kg.
Hantelflyes:
3 set 8 reps 13,5 kg.
Plan hantelpress:
3 set 8 reps 30 kg.
Sittande hantelpress:
3 set 10 reps 15 kg.
Hantellyft åt sidan:
3 set 8 reps 20 kg.
Kommentar:
Jag vart super taggad idag över att få bränna av mitt första pass efter tre dagars sjukdom i sängen. Ville flytta strålkastarljuset från det här klassiska "byggartänket" att bara mata på med set och känna kontraktionen i muskeln.
Men det är fortfarande intressant att prova något annat, gå utanför ramarna någon gång ibland. Annars är risken stor att man blir för mätt och belåten.
I vanliga fall brukar jag känna mig ganska tillbakadragen när det kommer till att gå upp mot tyngre vikter. Fast idag var det helt tvärt om. Redan där är mycket vunnet mentalt. Trots att jag i fortsättningen kommer att ha inställningen; Utförande före vikt för att undvika skador.
En annan sak jag kom och tänka på var det här med bänkpressen. Att kanske låta den vila och istället köra lite hantlar några veckor framåt.
Folk som använder Smithmaskin borde portas från gym
Cyklade till och från jobb
Bör man träna underarmar separat?
passaro:
Folk som använder Smithmaskin borde portas från gym
Tänkte testa, men vad gör den egentligen? Håller väl bara ''fast'' stången?
Tränade mitt pass idag, men fokuserade lite mer på benen
Sagitta:
Tänkte testa, men vad gör den egentligen? Håller väl bara ''fast'' stången?
Ja. Hindrar naturliga rörelsemönster. Kör vanlig istället, det tjänar du på så mycket mer.
Gymmade idag, det var så jäkla skönt och gick asbra. Lite senare ikväll ska jag ut och promenera i mörkret, wöwö.
Schism:
Personligen tycker jag att det verkar onödigt då så många andra övningar involverar underarmarna, som Scooby nämner.
Jag ska nog börja springa när all is är borta. Har gjort det inomhus några enstaka gånger de senaste veckorna och det var roligt. Tänker leta upp små stigar och backar ute i skogen. Saknar basketen, då fick man springa mycket.
Schism:
Då du använder underarmarna i princip alla övningar kan det vara klokt att köra seperat, lr framför allt lägga upp strategiskt.
Säg att du kör underarmar dag 1, då kan det vara att föredra att köra ex Mage dag 2, Ben dag 3, sen kötta på som vanligt.
Mitt eget tycke och inget facit*
Bröstpass idag, axeln pallade inte bänkpress, inte bänk i smith, inte hantelpress, inte flyes, inte cablecrossen. Kände mig fet och äcklig och liten som ett cp, livet kändes förstört, duschade åkte hem och insåg just att 45min gympass förstörde hela min dag. Fuck this