passaro:
pga belastningen på dem.
att de är för svaga då, typ?
passaro:
nej, du gör fel.
hur ska man göra då![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
höna:
att de är för svaga då, typ?
msuklerna i vaderna skiljer sig lite - men menade mer att vaderna är vana vid stor belastning. kommer att avta med tiden om du nu inte tränar dem explicit varje gång med någon idiotisk isolationsövning.
höna:
hur ska man göra då
du spänner nacken och käken och därför blir det osm det blir.
höna:
du
passaro:
brotip: en korrekt utförd armhävning är bättre för magträningen än vad situps är. så öva på att lära dig att göra armhävningar.
Samt att den tränar hela kroppen i samma veva och är en bra övning för att koppla ihop kroppen till en enhet.
passaro:
msuklerna i vaderna skiljer sig lite - men menade mer att vaderna är vana vid stor belastning. kommer att avta med tiden om du nu inte tränar dem explicit varje gång med någon idiotisk isolationsövning.
alltså har inte ens tränat vaderna med någon speciell övning. det är från konditionsdelen tror jag
passaro:
du spänner nacken och käken och därför blir det osm det blir.
ja det förstår jag också, men vet inte hur jag ska göra för att inte göra det...
passaro:
Samt att den tränar hela kroppen i samma veva och är en bra övning för att koppla ihop kroppen till en enhet.
tycker armhävningar är skitsvårt. men får väl öva!! helt ok grej att göra hemma om det blir av. haha.
höna:
alltså har inte ens tränat vaderna med någon speciell övning. det är från konditionsdelen tror jag
ah, ja, det är därför.
höna:
ja det förstår jag också, men vet inte hur jag ska göra för att inte göra det...
inte göra dem alls. faktiskt. de gör mer skada än nytta. fokusera på armhävningar, plankan, marklyft, swingar med kettlebell.
Doing a sit-up doesn’t train your ab muscles to do the job for which they were designed – keeping your spine straight and secure and providing power for your movements. In everyday life, “the abdominals are braces,” says McGill, author of ”Ultimate Back Fitness and Performance” (Stuart McGilll, 2004). When doing any athletic movement—even opening a door—“the spine is in a neutral posture, not flexed, and the abdominal muscles are contracted to brace the spine.
Var och simmade idag, börjat med det varje veckan sedan en månad tillbaka. Var skönt. Vatten är skönt. Imorgon blir det att köpa kort på friskis igen då det förra gick ut vid årsskiftet. Heja oss. ![[party]](/img/smilies/party.gif)
passaro:
inte göra dem alls. faktiskt. de gör mer skada än nytta. fokusera på armhävningar, plankan, marklyft, swingar med kettlebell.
haha, oki. armhävningar ialf!!
I morgon köttar jag skidor igen som en tribut till mitt landskap och legender så som Gunde "Take No Prisoners" Svan och Sixten "Bad Motherfucker" Jernberg. Måste va bra träning för man får ont överallt i kroppen.
höna:
haha, oki. armhävningar ialf!!
plankan kan du göra hemma också. fast se till att göra den rätt, utförs den rätt är det en skitbra övning för kroppen.
samma princip gäller för armhävningar-.
Där, glo på den.
höna:
Intensiv intervallträning med kondition och styrka. inga stegkombinationer.
Låter soft!
höna:
men vill inte få tjurnacke
Men det är tufft ju ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
dazed:
skidor
längd lr?
höna:
längd lr?
Ja namnen borde indikera detta, det andra är ju för veklingar som dricker rosé och åker på semester i alperna.
Gick och tittade på när pojkarna på räddningstjänsten visade på sin egentlige ålder, typ sju år max
dvärgkastarn:
Låter soft!
haha ja.
men alltså... då och då börjar jag alltid garva för allla ser så JÄÄÄVLA muppiga ut när de hoppar runt. så tänker jag på hur jag själv ser ut så ba herregu
dvärgkastarn:
Men det är tufft ju
har för kort hår för att headbanga till hårdrock så ingen vits![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
passaro:
plankan kan du göra hemma också. fast se till att göra den rätt, utförs den rätt är det en skitbra övning för kroppen.
den är enklare än armhävningar. bara å tänka på att man ska se ut som 1 planka å inte svanka osv!
dazed:
Ja namnen borde indikera detta, det andra är ju för veklingar som dricker rosé och åker på semester i alperna.
aldrig åkt längdskidor, men verkar ganska mysigt![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
ska till åre v 9 som den stockholmare jag är! men åre är faktiskt braaaaaa fjäll så ej bara pga tott heheh![[cool]](/img/smilies/cool.gif)