Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma träningsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

Välkomna!
Har berättar vi om våra träningsäventyr, våra mål och tipsar varandra om bästa möjliga träning.

Kära träningsdagbok
Idag har jag simmat, för första gången på länge. Fifan vad jobbigt det var. Kan garanterat säga att jag hade snyggast kropp av samtliga i omklädningsrummet, men ändå.
Imorgon ska jag ut och gå.

Dold text: Ni är jävligt förvånade över att det var jag som skapade denna tråd va?!

ÄNDRAT 2009-01-14 16:21


   
Citera
Ämnesstartare

passaro: Säker på att du kör med rätt träningsform? Med tanke på brist på motivation, tänker jag.

Faktiskt så är jag inte så säker på det. Hatar allt som har med enbart kondition att göra men brukar ändå alltid börja med bandet. Tröskeln för att ens ta sig dit blir ganska så hög. Blir dessutom orolig när min puls stiger till 196 efter 4 min. Känns inte riktigt riktigt. 
Har testat på grupp-pass, typ bodypump och zumba (haha), men inte riktigt fastnat för det heller. 

Det enda som jag tycker är helt ok är att simma. Kanske blir lite enformig i längden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja alltså det var rätt längesedan man våldgästade gymmet, ska _försöka_ ta mig dit imorgon. har blivit så jobbigt att sticka dit med tanke på att nya lägenheter har byggts nära gymmet vilket resulterar i fler medlemmar där. fullspäckat 24/7, men ja, jag....kollar

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävla mes och tönt jag är, NEJ JAG SKA KÖTTA VIKTER IMORGON


   
SvaraCitera
Kudhos

sicilianmind:
jävla mes och tönt jag är, NEJ JAG SKA KÖTTA VIKTER IMORGON

UuQbJ.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Faktiskt så är jag inte så säker på det. Hatar allt som har med enbart kondition att göra men brukar ändå alltid börja med bandet. Tröskeln för att ens ta sig dit blir ganska så hög. Blir dessutom orolig när min puls stiger till 196 efter 4 min. Känns inte riktigt riktigt. 
Har testat på grupp-pass, typ bodypump och zumba (haha), men inte riktigt fastnat för det heller. 

Det enda som jag tycker är helt ok är att simma. Kanske blir lite enformig i längden. 

Det största problemet jag ser är la inte din motivation utan mer att du väljer att träna något du ej finner kul, vilket i sin tur påverkar din motivation. Om jag vore du skulle jag satsa på att simma då du ändå finner det helt OK. Dessutom är simning en mycket bra träningsform, kör på det! Sedan kan du alltid komplementera med andra träningsformer när du väl fått upp motivationen. 

Styrkeövningar kanske kan vara ett bra komplement till simningen allteftersom. T.ex. tre basövningar (knäböj, marklyft, militärpress) tre set x fem reps. Tar ca 30 min. Tränar hela kroppen effektivt och det är endast tre övningar så det kräver inte mycket av en rent motivationsmässigt, eller så kör du kroppsövningar hemma, funkar också kanon - men som sagt börja med simningen och känn efter, eftee ett tag och lägg till kompl. träning. 

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: Lycka till!

Tack för tips! Ska nog köra på detta ett tag 🙂


   
SvaraCitera
Kudhos

passaro:

Det största problemet jag ser är la inte din motivation utan mer att du väljer att träna något du ej finner kul, vilket i sin tur påverkar din motivation. 

Största problemet hos många. Träning ska vara kul, men man måste samtidigt utforska och hitta det man gillar och är bra på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej träningsdagboken.

Idag var det en vecka och tre dagar sedan jag såg solljuset. Laget har uppehåll i två veckor till och jag pallar inte ut och springa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska nog traska en promenad lite snart, se hur kroppen reagerar på det.


   
SvaraCitera
GraGo

ÄNTLIGEN!

100 KG marklyft, 250 KG benpress Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag är min första vilodag på jättelänge (borträknat de dagar jag var bakis). Känns inte bra att vila tycker jag. Ska köra nån slags yoga Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

25 armhävningar, 25 rygglyft, 200 nypcurl. Lite sistaminutenträning innan krogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska kötta axlar och ben idag.. ska göra de fort :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
ska kötta axlar och ben idag.. ska göra de fort :p

Knäböj och militärpress?


   
SvaraCitera
latest comments older comments