Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma träningsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

Välkomna!
Har berättar vi om våra träningsäventyr, våra mål och tipsar varandra om bästa möjliga träning.

Kära träningsdagbok
Idag har jag simmat, för första gången på länge. Fifan vad jobbigt det var. Kan garanterat säga att jag hade snyggast kropp av samtliga i omklädningsrummet, men ändå.
Imorgon ska jag ut och gå.

Dold text: Ni är jävligt förvånade över att det var jag som skapade denna tråd va?!

ÄNDRAT 2009-01-14 16:21

Citera

Kudhos: Testade att göra en squat form check och min form är helt bajs. Dags att dra ner till 40 och jobba upp den...

Har du testat frontböj? Söt

SvaraCitera

PMR: Kommer inte våga ta mig till gymmet. Alltid är det något. Nu ska jag tydligen få en kram nästa gång jag ser en snubbe (en tidigare klasskompis)... och han är inte lite flörtig... :(( VILL INTE HA NÅGON JÄVLA KRAM?! Hur skriver man det då. Får dra dit på morgonen när de öppnar framöver..

Träna stenhårt framför honom så han ser vilken hulk du är, och att han ska passa sig som fan!

SvaraCitera
Kudhos

Sagitta:

Tack 🙂 Sumo är bra! Kör det med kettlebells på benpassen, för de tar ju ganska bra i baksidan haha.

Nu har jag bestämt mig för att sluta misshandla min kropp (matmässigt med hetsätning av godis och gluten, och träningsmässigt med utebliven träning), nu ska jag bara bli starkare och friskare! Gaskade upp mig efter frukost idag och körde ett axelpass som avslutades med 4 magövningar. Hade tyvärr lite ont i tvärsidiga magmusklerna redan innan, så kunde inte köra fullt ut.

bra att du sätter ner foten för dig själv. 🙂 

SvaraCitera
Kudhos

Sagitta:

Har du testat frontböj? Söt

nej 🙁 Jag problem med benen snarare än core. Att det är svårt att få fram knäna rätt. Så jag blir typ stelbent vilket förklarar mina höftsmärtor. Måste verkligen börja om och vara stenhård med det. För det går inte annars märker jag. 🙁

SvaraCitera

Är tvungen att jobba över, blir ingen träning. Gråter Får dra dit i morgon eller något istället

SvaraCitera

Kudhos: nej 🙁 Jag problem med benen snarare än core. Att det är svårt att få fram knäna rätt. Så jag blir typ stelbent vilket förklarar mina höftsmärtor. Måste verkligen börja om och vara stenhård med det. För det går inte annars märker jag. 🙁

Vad tråkigt :/ Tror du att det finns möjlighet att ''jobba bort'' det genom t.ex. rörlighetsträning eller är det inget man kan göra något åt?

SvaraCitera
Kudhos

Sagitta:

Vad tråkigt :/ Tror du att det finns möjlighet att ''jobba bort'' det genom t.ex. rörlighetsträning eller är det inget man kan göra något åt?

Jag kan nå bra form, men jag måste bara öva mer på korrekt form. Se till att jag aktiverar rätt muskler och håller min torso rak. Marklyft i sumo aktiverar samma muskler så det är bra träning dessutom

SvaraCitera
PMR
 PMR

Hahaha, orkar inte... borde ha träningsrelationsdagbok, för en del saker hör hemma i båda trådarna. Ledsen

SvaraCitera

kanske ska börja träna dubbelt så mycket fotboll

i love it

SvaraCitera
penja

tevepro:
kanske ska börja träna dubbelt så mycket fotboll

i love it

Och kanske börja spela hälften så mycket FM! 

Love it! 

SvaraCitera

penja: Och kanske börja spela hälften så mycket FM! 

Love it!

fm står för fruntimmersmördaren

SvaraCitera

AS4MD0F1CdQteVme51TZPY2JF8vXthWQQO5xqRUCEtz time

SvaraCitera

Kudhos: Jag kan nå bra form, men jag måste bara öva mer på korrekt form. Se till att jag aktiverar rätt muskler och håller min torso rak. Marklyft i sumo aktiverar samma muskler så det är bra träning dessutom

Jag är likadan! Dessutom glömmer jag att aktivera magen när vikterna ökar, vilket är jättetråkigt. Hade beställt ett bälte för att stabilisera bålen lättare för en månad sen, fick ett mejl idag om att de var slut...Rullar ögonen

SvaraCitera
Kudhos

Sagitta:

Jag är likadan! Dessutom glömmer jag att aktivera magen när vikterna ökar, vilket är jättetråkigt. Hade beställt ett bälte för att stabilisera bålen lättare för en månad sen, fick ett mejl idag om att de var slut...Rullar ögonen

ja 🙁 Är kass på att göra "checklistan" innan jag böjer. Fick sota för det nu! Jag har funderat länge på att skaffa ett bälte. Men jag skiftar mellan bälte eller squat skor. Tror jag hade fått ut mer från ett par skor men jag har ingen budget den här månaden. Hoppas ditt bälte kommer snart!!

SvaraCitera
latest comments older comments