Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma träningsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

SvaraCitera
Kudhos

9lina:

Ja. Märker att jag på löpband pallar längre än om jag springer utomhus. Vet inte vad jag föredrar.
Terräng är jobbigt som fan men jag gillar det 😀 

Aldrig testat terräng. Är lite av en asfaltslöpare. Vill ha öppna vägar 🙂

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittat bästa övningen. Man tar z-stången och drar den med raka armar från låren upp över huvudet och tillbaka. Den och pullovers är fan bäst. 

SvaraCitera
9lina

Kudhos: Aldrig testat terräng. Är lite av en asfaltslöpare. Vill ha öppna vägar 🙂

Jag tröttnar lätt om jag vet vägen framför mig. Med terräng blir det bara helt sinnessjukt jobbigt och jag kan pusha mig själv på ett annat sätt om jag springer vanlig väg. Men som sagt, sinnessjukt jobbigt... 😀

SvaraCitera
Hando

Ingen regelrätt träning idag, men cyklade till en kompis. Tur och retur strax under 14 km.
När de insåg att jag hade cyklat tittade de på mig som jag var ett ufo.
Men det var soligt ute och blåste ganska svalt. Mycket bättre än att sätta sig i en kolsvart bil utan AC som stått i solen flera timmar och blivit varm. Sen får man också passa på medans det är tillräckligt fint väder. När vintern och snön kommer lär jag köra bil istället.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
Ingen regelrätt träning idag, men cyklade till en kompis. Tur och retur strax under 14 km.
När de insåg att jag hade cyklat tittade de på mig som jag var ett ufo.
Men det var soligt ute och blåste ganska svalt. Mycket bättre än att sätta sig i en kolsvart bil utan AC som stått i solen flera timmar och blivit varm. Sen får man också passa på medans det är tillräckligt fint väder. När vintern och snön kommer lär jag köra bil istället.

cyklar till jobbet varje morgon kl tio över fem, 15km enkel resa Rodnar
humble brag åsido, bra gjort! Keep it up

ont; underarmarna måste vara som bowling pins, spännn!!! Arg
_MG_0027.JPG

SvaraCitera
Hando

bouche oui ce: cyklar till jobbet varje morgon kl tio över fem, 15km enkel resa Rodnar
humble brag åsido, bra gjort! Keep it up

Är det självvalt att cykla eller finns det inget annat val?
Imponerande hur som helst! Skulle gärna cykla till mitt jobb som också är 15 km till om det fanns cykelväg till det. Kul att cykla på vanlig 80-väg med folk som är stressade till jobbet tidigt på morgonen liksom.

Känner du behov av att träna efter jobbet eller känner du att 3 mil per dag på cykeln räcker?Blink

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Är det självvalt att cykla eller finns det inget annat val?
Imponerande hur som helst! Skulle gärna cykla till mitt jobb om det fanns cykelväg till det. Kul att cykla på vanlig 80-väg med folk som är stressade till jobbet tidigt på morgonen liksom.

Känner du behov av att träna efter jobbet eller känner du att 3 mil per dag på cykeln räcker?Blink

Hade inget val denna sommaren men hade förra fast cyklade ändå.. Men inte lika ofta. Men man vänjer sig! Cyklar på 80-vägar också ;3 finns inga ursäkter att vara lat. Tränar efteråt om jag inte slutar alltför sent.

Men resten av året jag ej jobbar är jag bara en lazy cunt 🙁 gör bara saker om jag är tvungen typ

SvaraCitera
Hando

bouche oui ce:

Hade inget val denna sommaren men hade förra fast cyklade ändå.. Men inte lika ofta. Men man vänjer sig! Cyklar på 80-vägar också ;3 finns inga ursäkter att vara lat. Tränar efteråt om jag inte slutar alltför sent.

Men resten av året jag ej jobbar är jag bara en lazy cunt 🙁 gör bara saker om jag är tvungen typ

Måste vara väldigt skön känsla att säga om man kanske kommer lite sent "Ah sorry, cyklade hit. 15 km wassap with that?Cool"

Vad tränar du efter jobbet då? Spinning? Blink
Låter som det bara är sommarjobb? Studier övriga delen av året?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Måste vara väldigt skön känsla att säga om man kanske kommer lite sent "Ah sorry, cyklade hit. 15 km wassap with that?Cool"

Vad tränar du efter jobbet då? Spinning? Blink
Låter som det bara är sommarjobb? Studier övriga delen av året?

Haha exakt, de har inte så mycket att sätta emot då Cool
Äh bara kroppstyngdsövningar typ.. Inge gym eller så, är som du gissade fattig student..

SvaraCitera
Hando

bouche oui ce:

Haha exakt, de har inte så mycket att sätta emot då Cool
Äh bara kroppstyngdsövningar typ.. Inge gym eller så, är som du gissade fattig student..

Hade jag varit arbetsledare hade 10 min sen någon dag varit helt acceptabel ursäkt om någon cyklade 1,5 mil på morgonen.

Äsch, använda kroppens tyngd går väl lika bra. Längre tid innan resultat kommer kanske men kroppsövningar är fan bra ändå.

SvaraCitera

blev inget träningspass idag pga bakis som fan. imorgon kör vi intervallträning tho

läser om tjejer som gett sig på gmu och kan inte låta bli att bli så stolt + peppad av dem. enormt inspirerande! har dock träffat flera som säger saker som "men du vet väl att.. blabla" eller "du gör väl inte det här bara pga.. blabla" och blir helt ärligt SÅ trött på det. jag har läst om innebörden. jag vill satsa på detta. visa hellre entusiasm än att trycka ner pls

SvaraCitera
Hando

Yay 4 km på 20:05 på löpisbandis. Party Nu går det åt rätt håll. Får öka succesivt så man kan springa 5 km på 20 min blankt. Cool
Testade även springa med lite lutning idag som mamma rådde mig göra för knänas skull. Och ta mig fan vilken skillnad det var. Känns knappt i knäna att man faktiskt har sprungit 7 km och cyklat 10 km. Var trött som fan i dem i fredags när jag gjorde samma procedur.

SvaraCitera
Kudhos

Skulle gärna träna men efter 40h nattpass så har jag ingen ork 🙁

SvaraCitera
Cobrak

Kudhos:
Skulle gärna träna men efter 40h nattpass så har jag ingen ork 🙁

Lyssna på kroppens signaler och ta det lugnt. En promenad kanske hade satt fint annars? Rullar ögonen

SvaraCitera
latest comments older comments