Varför håller hela samhället på att banta, och jämföra sig med varandra? Finns det någon egentlig mening med vad vi håller på med, och vad är tanken med tex bantning?
är det att vi ett helt liv ska eftersträva ett ideal som vi ändå aldrig uppnår, eftersom allting enligt oss själva, alltid kan förbättras? -_-
sannas:
Varför håller hela samhället på att banta
nått måste vi göra!
martin312:
nått måste vi göra!
haha, menar du att vi använder det som sysselsättning, eller att det är ett sjukt beteende?
sannas:
vad är tanken med tex bantning?
Att man blir smalare?
sannas:
menar du att vi använder det som sysselsättning, eller att det är ett sjukt beteende?
ska vi bli feta menaru?
NUJÄVLARR:
Att man blir smalare?
Men är det egentligen så vi vill ha det? Jag tror inte att någon mår bra av att banta, vi borde istället förespråka att man får se ut och vara som man vill, jag tror att vår värld skulle bli mycket trevligare då.
sannas:
Varför håller hela samhället på att banta, och jämföra sig med varandra?
bara för att man bantar behöver det inte betyda att man jämför sig med andra.
sannas:
Men är det egentligen så vi vill ha det?
vadå vi? jag bantar inte.
Och ja, den som bantar vill bli smalare.
sannas:
Jag tror inte att någon mår bra av att banta
Jag tror du har fel, det finns folk som mår bra av att banta...
*StarNoStar*:
bara för att man bantar behöver det inte betyda att man jämför sig med andra.
Fast om man inte jämförde sig med andra så skulle man antagligen inte banta, eftersom det då inte skulle finnas ett "jag är smal" eller "jag är tjock" Och vi kan aldrig tycka att vi är lagom.
sannas:
Jag tror inte att någon mår bra av att banta
Överviktiga mår bra av att banta.
Trådsmala tjejer som vill leva upp till något anorexia-ideal mår nog mindre bra.
folk ser bättre ut i medelvikt, är man fet så bör man skära ner på bacon.
sannas:
Fast om man inte jämförde sig med andra så skulle man antagligen inte banta, eftersom det då inte skulle finnas ett "jag är smal" eller "jag är tjock" Och vi kan aldrig tycka att vi är lagom.
man kan väl jämföra med sig själv och hur man såg ut innan?
sannas:
Varför håller hela samhället på att banta
Tidsfördriv och få bättre självförtroende?
Människan har alltid eftersträvat skönhet, skönhet kan i mäniskors fall jämnföras med hur hälsosam man är. Och ett tecken på god hälsa är idag att man är just smal, dessvärre så har man i strävan att vara den "skönaste" gått över styr när gäller specielt kvinnor. Idag har idealen med hjälp av flitigt användande av supersmala fotomodeller, gott från att vara "hälsosamnt" smal till att bli "anorexi" smal
Blargy:
gått över styr
Jag vet, jag vet. Jag vet inte vad man ska göra åt det heller.