Aviseringar
Rensa alla

varför?

Ämnesstartare

stereo total:

Gör det bara. För din skull. Imorgon. Sen är den biten över.

önskar det vore så enkelt, gör jag verkligen. mycket möjligt att jag bestämmer mig för att faktiskt göra det ikväll men sen imorgon skiter jag i det

genus:

Förstår känslan
känns lite hycklare av mig att säga att du skall söka hjälp, i och med att jag själv har svårt för det: MEN GÖR DET!

haha ja jag vet känskan. sagt åt tusen folk att söka hjälp men aldrig gjort det själv

bra det [y] ja inte kul att behöva vara stressad över att söka hjälp, är ju inte alls bra. hoppas du får ordning på allt och kan slippa att känna dig stresad

haha jag kan sitta med teleonen i timmar och fundera men slutar nästan alltid med att jag inte gör det för jag måste göra annat

annoyed:

Vad är det för känsla du får? Inte själva suget att skada, utan känslan som väcker suget.

oj, svår fråga. jag vet inte riktigt. ensamhet, känner mig ensam och liten. och då blir jag orolig och rädd. jag har så mycket känslor i mig som jag behöver få ut men inte kan få ut. jag hade vänner förr men tappar mer och mer kontakt med dem. känner mig så jävla ensam. och när jag blir ensam känner jag mig överflödig, som jag inte behövs eller gör nån skilland och då blir jag typ arg på mig själv. allt spårar ur liksom. känner tusen olika saker och då skadar jag mig hellre för få nåt annat att tänka på

dansanattenlång:

Jag vill inte vänta, men jag är beredd på det 😉

tack [smile] uppskattas faktiskt [smile]

dansanattenlång:

Du kan inte vänta tills du känner dig redo. Det är bara göra det.Jag lovar dig att det kommer kännas så bra efterråt. Jag har själv sökt hjälp, det var inte det lättaste men nu är det i alla fall gjort. Ju mer man drar ut på det, desto svårare blir det. Kom ihåg det.

bra för dig! [y] jo jag tror det hade kännts bättre men jag tror att jag inte kan bli bättre fören jag själv har accepterat att jag har problem och behöver hjälp. vissa dagar inser jag det men anda gör jag det inte. haha ja det är jävligt sant och det har blivit ett enormt problem för mig. började samtidigt när jag började skada mig. jag kan knappt fatta beslut längre, förr var jag en ledare och bestämmde allt men idag kan jag fundera i timmar på vad jag ska ha på min macka. kan inte bestämma nåt. behöver nån som bestämmer åt mig och i det här finns det ingen

knepigt

SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

bra för dig!

Det kan bli bra för dig också =)

patrick bateman:

vissa dagar inser jag det men anda gör jag det inte.

Det räcker med att du inser ibland.

jag tror på dig. gör det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Det kan bli bra för dig också =)

haha. ja jag hoppas det [smile]

dansanattenlång:

Det räcker med att du inser ibland.

jag tror på dig. gör det.

njae. skulle vilja inse det på heltid. behöver lång tid på mig att fatta beslut

tack [smile] jag ska försöka

SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha. ja jag hoppas det

du vet det. innerst inne vet du.

patrick bateman:

njae. skulle vilja inse det på heltid. behöver lång tid på mig att fatta beslut

Det är bara inbillning 😉 Personer som har svårt för att fatta beslut säger ofta att de behöver lång tid på dig, men då blir det ofta inte av. Man behöver ta sig i kragen och bara göra det, innan man hinner ändra sig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

du vet det. innerst inne vet du.

ja det tvivlar jag inte på men är så svårt att få ut det

dansanattenlång:

Det är bara inbillning 😉 Personer som har svårt för att fatta beslut säger ofta att de behöver lång tid på dig, men då blir det ofta inte av. Man behöver ta sig i kragen och bara göra det, innan man hinner ändra sig.

haha jag vet. men det har med skadandet att göra. enda sedan dess har jag haft svårt att fatta beslut, svåra som enkla.

SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ensamhet, känner mig ensam och liten. och då blir jag orolig och rädd. jag har så mycket känslor i mig som jag behöver få ut men inte kan få ut.

Tror jag vet känslan. Ensamheten, tomheten. Får själv hjälp att hantera liknande känslor och kan varmt rekommendera att du skaffar hjälp (så professionell du bara kan få tag i!).

Det jag fått lära mig (och det ser väl inte mycket ut för världen när man bara beskriver det) är att rädslan för de obehagliga känslorna är värre än känslorna i sig. Det är när du stretar emot din kropps vilja att känna dessa känslor som ångest uppstår.

Har full förståelse för att det jag just skrev kanske mest lät som floskler travade på varandra. Mitt följande tips är därför lite mindre filosofiskt och lite mera handfast:

Testa nåt nytt. Reagera annorlunda.

SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ja det tvivlar jag inte på men är så svårt att få ut det

i know. men nu tar du och skriver ner vad du vill ha ut av livet och sen peppar du dig själv att ringa. jag känner att jag måste tvinga dig lite, sorry 😉 vill bara att du ska vara nöjd med dig själv och det du gör.

SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Tror jag vet känslan. Ensamheten, tomheten. Får själv hjälp att hantera liknande känslor och kan varmt rekommendera att du skaffar hjälp (så professionell du bara kan få tag i!).

mm sån känsla ja, usch. jepp det är nog det bästa. önskar bara jag kunde [sad]

annoyed:

Det jag fått lära mig (och det ser väl inte mycket ut för världen när man bara beskriver det) är att rädslan för de obehagliga känslorna är värre än känslorna i sig. Det är när du stretar emot din kropps vilja att känna dessa känslor som ångest uppstår.

hmm. det var lite komplicerat men vist [smile]

annoyed:

Har full förståelse för att det jag just skrev kanske mest lät som floskler travade på varandra. Mitt följande tips är därför lite mindre filosofiskt och lite mera handfast:

Testa nåt nytt. Reagera annorlunda.

ja det är inget dåligt tips. är bara så svårt

SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

i know. men nu tar du och skriver ner vad du vill ha ut av livet och sen peppar du dig själv att ringa. jag känner att jag måste tvinga dig lite, sorry 😉 vill bara att du ska vara nöjd med dig själv och det du gör.

haha ja du är lite pushande. lite småjobbigt men det är bara bra, måste ju få in det i huvudet. haha jag vill massa med livet (ibland, vissa dagar vill jag inget) men ofta vill jag grejer. trevligt att du hjälper till och är snäll [smile] ska försöka ringa

SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ska försöka ringa

Duktigt;)

SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Duktigt;)

sank you [smile]

SvaraCitera