Aviseringar
Rensa alla

Varför blev min tråd borttagen?

Om du nu sååååå gärna vill skriva om detta kan du väl vända dig till Flashback?

SvaraCitera
Exner

Kook har rätt. Vill ni fortsätta detta, kan ni göra det i PM eller på annat håll.

SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Det var inte vad du skrev i din tråd. Din tråd hette som sagt inte "var går gränsen för övergrepp?" utan ordagrant "legalisera pedofili?"

Som sagt, om du läser lite längre än titeln är det uppenbart. Antar att titeln blev missvisande.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Kook har rätt. Vill ni fortsätta detta, kan ni göra det i PM eller på annat håll.

Jag ska starta en ny och bättre tråd där åldersgränsen för förhållanden skall diskuteras.

SvaraCitera

Resurrectio: Jag ställer en etisk fråga, vilket är om det verkligen under alla omständigheter är ett övergrepp. 

Precis som Niklas skriver var både trådrubriken och pollfrågan ordagrant "legalisera pedofili", så du kan sluta med dina efterkonstruktioner nu. Jag besvarade dessutom den etiska frågan:

Proteus: Detta beror på att barn väldigt lätt kan bli manipulerade eller skrämda till att göra saker de inte vill eller mår bra av. De befinner sig i beroendeställning till vuxna och är därför ofta inte ens förmögna att säga nej. Nej, exakt alla barn behöver inte ta allvarlig skada av det, men de allra flesta gör. 

Även om en sjuåring, i ett hypotetiskt scenario, utan att ha blivit manipulerad till det, helt av egen vilja skulle ta initiativ till att ha sex med en vuxen så är risken för att barnet tar skada av det väldigt stor. En vuxen kan omöjligt veta att barnet (det vill säga en förpubertal person, om barnet befinner sig i puberteten kallas det i Sverige för hebefili) inte kommer ta skada av handlingen. Allt talar för motsatsen och därför är det alltid etiskt fel.

SvaraCitera