Pengar symboliserar makt, är det inte då tämligen olämpligt att kvinnofigurer figurerar på dessa sedlar?
Skämt åsido.
Diskutera. Är det en slump att kvinnorna hamnade på de lägsta valörerna, och männen på de högsta valörerna. Vad har du för idol. Kan du namnge någon känd kvinna du beundrar? Är det så att vi undermedvetet värderar män högre än kvinnor?
Anarkandi:
Är det så att vi undermedvetet värderar män högre än kvinnor?
Nix, medvetet.
Anarkandi:
Är det en slump att kvinnorna hamnade på de lägsta valörerna
är ju bara bissart att jenny lind är mer känd än alfred nobel och august strindberg
Tss. Hade din test stämt hade vi väl ändå haft kvinnorna på mynten, och endast herrar på sedlarna?
värdeuppgift:
är ju bara bissart att jenny lind är mer känd än alfred nobel och august strindberg
Vem är jenny lind?
Anarkandi:
Vem är jenny lind?
hon på 50-lappen
Anarkandi:
Vem är jenny lind?
Åtta:
Tss. Hade din test stämt hade vi väl ändå haft kvinnorna på mynten, och endast herrar på sedlarna?
Gör skillnad på mynt och sedlar.
20-lappen och 50-lappen är väl säkert nyast, och så kände dom att dom behövde kvotera in några kvinnor.
Anarkandi:
Gör skillnad på mynt och sedlar.
Varför det? Det är som att säga att det inte finns några kvinnor i riksdagen om man inte räknar kvinnorna.
Dold text: Nej okej, det är det inte. Men jag gillar idén.
Oväntad:
20-lappen och 50-lappen är väl säkert nyast, och så kände dom att dom behövde kvotera in några kvinnor.
Borde det inte vara tvärtom, med tanke på inflationen?
EVIL_GENIUS_IS_BACK:
Hade inte hon bröst senaste gången jag kollade
Va glada att ni har något värde öht, det enda ni ska göra är ändå att stå i köket och diska och laga mat.
Anarkandi:
Hade inte hon bröst senaste gången jag kollade
Nä, du såg bara vad du ville se
Anarkandi:
Borde det inte vara tvärtom, med tanke på inflationen?
Nepp.
EVIL_GENIUS_IS_BACK:
Nä, du såg bara vad du ville se
Men jag är ju bög.
Dold text: Okej, kanske inte