Aviseringar
Rensa alla

vegan

B3ll4

Men fan vad töntigt, varför ska man bara bli det helt plötsligt när man inte varit det innan. Och äter du ändå inget sånt där så är det väl inga problem, då är du ju det redan. man behöver inte överdriva så mkt.

SvaraCitera

B3ll4:

man behöver inte överdriva så mkt.

sen när blev vegan en överdrift...

SvaraCitera
B3ll4

internet:

sen när blev vegan en överdrift...

Men varför ska man bli det helt plötsligt?? vad hjälper det, man har ju ändå käkat allt förut. Bara onödigt. och att det ens ska finnas ett ord för människor som inte äter vissa saker, ingen människa äter allt ändå, så varför ska vissa kalla sig veganer och gå runt och tro att dem är speciella.

SvaraCitera

B3ll4:

och att det ens ska finnas ett ord för människor som inte äter vissa saker, ingen människa äter allt ändå, så varför ska vissa kalla sig veganer och gå runt och tro att dem är speciella.

för att det underlättar samvaron då man av speciella skäl inte äter allt, precis som en glutenintolerant, nötallergiker eller jude som äter koshermat.

det är ganska stor skillnad på att inte gilla något och inte äta det av principiella skäl eller ev. fysiska åkommor, därför finns det ord för dessa.

varför skulle man inte bli det "helt plötsligt?", man blir väl allt "helt plötsligt" eftersom att man alltid börjar någon gång... ?

SvaraCitera

B3ll4:

Men fan vad töntigt, varför ska man bara bli det helt plötsligt när man inte varit det innan.

Din tanke här är alltså att man måste äta allting som man ätit tidigare?

SvaraCitera
B3ll4

mediakatt:

Din tanke här är alltså att man måste äta allting som man ätit tidigare?

Nej, men jag förstår bara inte varför man ska bli det? man hjälper ju inte djuren eller något, speciellt inte om man ätit produkterna i hela sitt liv. Har man klarat av att äta det innan, klarar man nog att fortsätta med det.

SvaraCitera

B3ll4:

Nej, men jag förstår bara inte varför man ska bli det?

Förmodligen för att man tycker att det känns som en bra grej.

B3ll4:

man hjälper ju inte djuren eller något, speciellt inte om man ätit produkterna i hela sitt liv. Har man klarat av att äta det innan, klarar man nog att fortsätta med det.

Att du antar att veganism inte hjälper djur har ju mycket lite med verkligheten att göra. Med tanke på den mängd andra anledningar som finns så är det knappast givet att man klarar av att fortsätta med det heller.

SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag har en matbudget på 1500 per månad, och då lever jag i "lyx".

Haha aah okey det låter ju gött då.

B3ll4:

varför ska man bara bli det helt plötsligt när man inte varit det innan.

För att vegetarian/vegan. Dom flesta "blir det". Inte många av alla som föds till det (dvs att deras föräldrar föder upp dom på vegansk eller vegetarisk mat) Så jaa, stor det av alla "bara blir det". Och det är väll upp till var och en? Elleerrrr

SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag har en matbudget på 1500 per månad, och då lever jag i "lyx".

B3ll4:

varför ska man bara bli det helt plötsligt när man inte varit det innan.

För att vegetarian/vegan. Dom flesta "blir det". Inte många av alla som föds till det (dvs att deras föräldrar föder upp dom på vegansk eller vegetarisk mat) Så jaa, stor det av alla "bara blir det". Och det är väll upp till var och en? Elleerrrr

SvaraCitera

ensammastisverige:

det är lagom [smile]

SvaraCitera

Lejonhjärta:

Absolut ingenting, är ingen fördetting.

Då missförstod jag nog din första post väldigt mycket. *är förvirrad*
strunt samma då

internet:

[wink]

Kunde ej hitta min bok. 🙁

SvaraCitera

Stringburka:

Kunde ej hitta min bok. 🙁

synd.

ska köpa bra burkar med återförslutande lock och en termometer, så att jag slipper få dåliga bakterier i min yoghurt. : -P

så får jag väl koka burkarna innan jag gör yoghurt i dem, eller något sånt. [smile]

SvaraCitera

SvaraCitera

Stringburka:

Då missförstod jag nog din första post väldigt mycket. *är förvirrad*
strunt samma då

Inga problem, kompis. Jag känner mig inte i toppform direkt eftersom du identifierar mig som en ''fiende''.

SvaraCitera

Venfort:

Den enda jag vet säkert är kvar nu är Gryphon. Uppenbar kan ha varit med om sammanslagningen, men jag minns inte säkert.

Uppenbar var inte med om sammanslagningen har jag för mig. Hon var iallafall inte reggad på den riktiga ungdomsmottagningen.se.

SvaraCitera