Aviseringar
Rensa alla

vegan

Stringburka:

men jag skulle inte oroa mig så länge du inte ska förvara det över en vecka eller två utan frys.

jag äter upp det inom ett till två dygn efter att den är färdig, vilket tar tre dygn i rumstemperatur. har dock hittat ett recept som säger sex timmar i en sval ugn, ska testa det istället, minimerar eventuell risk för kontaminering, gissar jag på.

ensammastisverige:

Ja det låter ju bra. Tänker bara på närings bristen som kan uppstå..

ja, det är en relativt extrem diet så man behöver kunna sin sak. läste ett blogginlägg om att det tar en livstid att nå dit, nyss.

SvaraCitera

Venfort:

Uppenbar kan ha varit med om sammanslagningen, men jag minns inte säkert.

hallå jag var med om den...

SvaraCitera

sedan är det flera ur det gamla gardet som är här på halvtid

SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ja, det är en relativt extrem diet så man behöver kunna sin sak. läste ett blogginlägg om att det tar en livstid att nå dit, nyss.

Ja jag kan ju tänka mig det..

SvaraCitera

Venfort:

Den enda jag vet säkert är kvar nu är Gryphon. Uppenbar kan ha varit med om sammanslagningen, men jag minns inte säkert.

Har dragula slutat helt här eller? Hur är det med keeper? han känns gammal som gatan men det kan vara hans avatars fel.
Sheriffen är väl från före sammanslagningen också, eller har jag fått saker om bakfoten?

internet:

jag äter upp det inom ett till två dygn efter att den är färdig, vilket tar tre dygn i rumstemperatur. har dock hittat ett recept som säger sex timmar i en sval ugn, ska testa det istället, minimerar eventuell risk för kontaminering, gissar jag på.

Är inte alls säker på att det är bättre med en sval ugn, om med sval menas 40-50C. Beror väl på hur varmt man har i huset och så, men tror det är ungefär lika gästvänligt för bakterier i 45C som i 18C.

SvaraCitera

internet:

Just ja, det var faktiskt bara någon vecka sen som jag fattade vem du är (pga ensamvargen). Trodde jättelänge att din nuvarande användare var en norrlänsk tjej av någon anledning.

SvaraCitera

ensammastisverige:

Ja jag kan ju tänka mig det..

vegan är en bra bit på vägen dock!

Stringburka:

Beror väl på hur varmt man har i huset och så, men tror det är ungefär lika gästvänligt för bakterier i 45C som i 18C.

ah, såpass. det ska vara runt 40 grader i ugnen, som en deg när den ska jäsa alltså.

SvaraCitera

Stringburka:

Trodde jättelänge att din nuvarande användare var en norrlänsk tjej av någon anledning.

[bigsmile]

du är inte den första som tror att jag är brud

SvaraCitera

internet:

ah, såpass. det ska vara runt 40 grader i ugnen, som en deg när den ska jäsa alltså.

Tror faktiskt att det är bättre att ha det i rumstemperatur då, men jag kan ha fel. Har en bok i livsmedelshygien hemma, men är hos far och mor nu; ska kolla ikväll om jag kommer ihåg det.

SvaraCitera

internet:

du är inte den första som tror att jag är brud

Har en tendens att tro att användare jag gillar är tjejer till jag får reda på motsatsen. Trodde samma sak om Hovnarren t.ex.

Tror det är någon slags idealiserande. Eftersom jag rent spontant har lättare för kvinnor än män vad gäller min umgängeskrets och så, så blir det att jag föreställer mig folk jag gillar som kvinnor.

SvaraCitera

Stringburka:

Har en bok i livsmedelshygien hemma, men är hos far och mor nu; ska kolla ikväll om jag kommer ihåg det.

hade varit super pga vill äta min yoghurt utan komplikationer!

Stringburka:

Eftersom jag rent spontant har lättare för kvinnor än män vad gäller min umgängeskrets och så, så blir det att jag föreställer mig folk jag gillar som kvinnor.

tar det som en komplimang [cool]

SvaraCitera

internet:

hade varit super pga vill äta min yoghurt utan komplikationer!

Förstår det! Har dock nyligen flyttat, är inte säker på var jag har boken. Men ska kolla.

internet:

tar det som en komplimang [cool]

Gör så! Du har dock oturen att gå miste om mina fantastiska raggningsrepliker då jag inte hann ragga på dig innan jag fick reda på att ditt skrev växer utåt.

SvaraCitera

internet:

Du var aldrig en riktig umare, schlook. [wink] Däremot är du den som fick mig att sluta äta kött för ungefär fem år sedan. [cute] [love]

Stringburka:

Har dragula slutat helt här eller? Hur är det med keeper? han känns gammal som gatan men det kan vara hans avatars fel.

Åh, jag minns inte. >.0

Stringburka:

Sheriffen är väl från före sammanslagningen också, eller har jag fått saker om bakfoten?

Tror inte han var det. Tror han kom lite efter. Eller ja. Hela han är lite efter, men du vet vad jag menar.

SvaraCitera

Venfort:

Du var aldrig en riktig umare, schlook.

jag hade användare på ungdomsmottagningen.se också!!!! fast orkade aldrig skriva något pga anledning: asdålig server

Stringburka:

Gör så! Du har dock oturen att gå miste om mina fantastiska raggningsrepliker då jag inte hann ragga på dig innan jag fick reda på att ditt skrev växer utåt.

du kan droppa de ändå! [cool]

Stringburka:

Förstår det! Har dock nyligen flyttat, är inte säker på var jag har boken. Men ska kolla.

har en sats yoghurt som jag åt av i morses och haft en orolig mage, skulle vilja veta om jag kan äta mer av den utan att bli superkass, eller om det beror på den. jag åt även mat jag tappat på golvet och gamla vindruvor som smakade jord, det vill säga var ruttna. så känns onödigt att slänga yoghurten innan jag vet om det är pga den...

livet e hårt

SvaraCitera

isola:

Fast då ska man ju äta en bra annan kost också, vilket man sällan gör om man har äs. Så är det en del av en sjukdomsbild så är det ju inte bra.

varför tar du upp detta.

SvaraCitera