Aviseringar
Rensa alla

vegeterian


misfits:

Men jag blir förbannad på folk som i princip säger "men jag vill bara rädda de söööta djuren. De andra är okej att plåga och döda".
Jag är iallafall konsekvent i mitt hyckleri

konsekvent hyckleri är fortfarande hyckleri, och det är knappast särskilt konsekvent att basha någon som äter kyckling, när man för ett par dagar sen gjort det själv [no-no]


   
SvaraCitera

mörknäs:

konsekvent hyckleri är fortfarande hyckleri, och det är knappast särskilt konsekvent att basha någon som äter kyckling, när man för ett par dagar sen gjort det själv [no-no]

Fast det var ju inte själva ätandet i sig som gjorde mig förbannad, så det har egentligen inte med saken att göra. Det var ju hur hon skilde på djur och djur som gjorde mig arg. Bara för att hon tyckte att den ena var sötare än den andra.


   
SvaraCitera

Till alla som klankar ned på hennes anledning att äta kyckling:
Medlen helgar ändamålet, i det här fallet, tycker jag. Ja, det är dumt att äta kyckling, och det var en väldigt dålig anledning, men det är jättebra att hen vill sluta äta fisk och rött kött/annan fågel. Finns ju mycket att vinna bara där, och efter ett tag som vegis så inser man ju att man inte behöver något kött alls.

Till TS: Protein är aldrig problem att få i sig så länge man äter något av bönor, kikärtor, nötter, ägg/mjölk, potatis, broccoli, quorn, sojaprodukter, eller dylikt varje dag. Eftersom du tänker fortsätta med mjölken (vad jag förstod) borde inte B-vitamin vara något problem för dig, och äter du ordentligt med gröna grönsaker såsom spenat så borde inte heller järn bli problem. Det blir en bit kaka ska du se. Lycka till med gräsätandet!


   
SvaraCitera

misfits:

Fast det var ju inte själva ätandet i sig som gjorde mig förbannad, så det har egentligen inte med saken att göra. Det var ju hur hon skilde på djur och djur som gjorde mig arg. Bara för att hon tyckte att den ena var sötare än den andra.

jag skulle ha lättare att äta en ful människa än en snygg, orka ta livet av snygga människor [no-no]

eller ja, inte riktigt fula, de bör slängas in i ugnen, och inte för tillagning. om du förstår hur jag menar. men halvfula, eller halvsnygga. iallafall inte riktigt snygga. eller söta. det är bara ren logik [no-no]


   
SvaraCitera

mörknäs:

eller ja, inte riktigt fula, de bör slängas in i ugnen, och inte för tillagning. om du förstår hur jag menar. men halvfula, eller halvsnygga. iallafall inte riktigt snygga. eller söta. det är bara ren logik [no-no]

Logik är bra [party] Nu tycker jag att vi ska tycka om varandra igen istället för att skälla [no-no] För övrigt ger du mig tankeställare som jag redan haft, men återkommer till.Jag borde verkligen bli vegetarian. Jag mår ju alltid lite psykiskt dåligt av att äta kött ändå [shake].


   
SvaraCitera

misfits:

Logik är bra [party] Nu tycker jag att vi ska tycka om varandra igen istället för att skälla [no-no] För övrigt ger du mig tankeställare som jag redan haft, men återkommer till.Jag borde verkligen bli vegetarian. Jag mår ju alltid lite psykiskt dåligt av att äta kött ändå [shake].

jag ser köttätare som fienden, samtidigt som jag ser dem som potentiella goda medborgare. lite som folkpartister. jag gillar inte köttätare, men jag ser deras potential att bli något annat. och du räknas inte riktigt som köttätare heller. så skärp till dig nu och sluta äta djur [no-no]


   
SvaraCitera

mörknäs:

så skärp till dig nu och sluta äta djur [no-no]

I'll get there! Det finns så jäkla mycket bra alternativ till kött för att låta bli, egentligen. Min mor har dessutom tjatat ett bra tag på att jag borde bli vegetarian [rolleyes]


   
SvaraCitera

misfits:

I'll get there! Det finns så jäkla mycket bra alternativ till kött för att låta bli, egentligen. Min mor har dessutom tjatat ett bra tag på att jag borde bli vegetarian [rolleyes]

du har ingen ursäkt, överhuvudtaget [no-no]


   
SvaraCitera

mörknäs:

du har ingen ursäkt, överhuvudtaget [no-no]

Klart jag inte har. Det har ingen som lever i västvärlden ärligt talat.


   
SvaraCitera

skriver ett detaljerat inlägg till dig imorgon om sund veggo kost enligt mig, ingen äs diet utan bara bra veggomat 0=)


   
SvaraCitera

misfits:

Klart jag inte har. Det har ingen som lever i västvärlden ärligt talat.

knappast någon som lever söder om polcirkeln*.

*den norra, då. sydpolen har ingen fast befolkning.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera