Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra längre.

Ämnesstartare

Hej

Tänkte höra om det är någon som har en idé eller något. Har läst på detta forum ett tag nu och beslutat att lägga upp något själv för första gången.

Jag har länge mått dåligt nu och känner att jag inte längre vet vart jag ska ta vägen. I början var det inte så farligt men det har bara blivit värre med självmordstankar och allt som jag har dagligen nu. Jag har försökt hitta intressen men jag känner att inget riktigt passar mig så jag sitter hemma för det mesta. Jag har ganska svårt för att prata med nytt folk och ännu svårare att prata med tjejer då jag aldrig riktigt haft ett förhållande heller.
Jag är även väldigt osäker som person och känner mig värdelös på allt jag gör. Jag känner bara att det inte finns någon mening för mig, jag vill helt enkelt inte fortsätta själv. Varje dag så kämpar man för att ta sig upp ur sängen och klara av dagen bara så att man ska kunna få gå att lägga sig igen på kvällen. Jag känner bara hur det blir värre också när jag inte har några drömmar om någonting eller planer på något som jag vill göra. Jag vet att ni kommer säga "det blir bättre" men jag tror ärligt talat att det bara kommer bli värre tills jag inte orkar längre.

Jag har sökt hjälp hos både kurator och på vårdcentralen där jag även fått anti depressiva utskrivet som jag tar.

Jag vet att det här är nåt slags desperat försök till nånting. Men är det någon som har ett nåt förslag så skriv gärna. skulle uppskatta det.

Citera

Välkommen hit osv.. Hoppas du ska trivas. Bli en i gruppen så att säga, det får dig nog att må bättre. [party]

SvaraCitera

Jag har själv ganska svårt för att ta kontakt med nya människor utan att känna mig obekväm. Men om jag tvingar mig själv till att göra något så brukar det kännas bra efteråt. Alla är osäkra ibland, och vissa mer än andra.

Du har sökt hjälp redan, det är en bra början! [smile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Välkommen hit osv.. Hoppas du ska trivas. Bli en i gruppen så att säga, det får dig nog att må bättre.

tack så mycket

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Du har sökt hjälp redan, det är en bra början!

Ja, men det har inte gjort så stor skillnad precis

SvaraCitera